استقبال مجلس نماینده‌گان از کارگیری سیستم انگشت‌نگاری در انتخابات

گزارشگر:یک شنبه 1 میزان 1397 - ۳۱ سنبله ۱۳۹۷

mandegar-3مجلس نماینده‌گان دیروز در نشست عمومی خود استفاده از بایومتریک در روز انتخابات را مورد استقبال قرار داد، اما تأکید کرد که باید این سیستم به گونۀ آنلاین کار کند تا از تقلب و تکرار رأی خودداری صورت گیرد در غیر آن، امکان تقلب در انتخابات وجود دارد.
شماری از اعضای مجلس می‌گویند: کمیسیون انتخابات باید به‌گونۀ شفاف و عادلانه کار کند و در مورد سیستم بایومتریک به شهروندان گزارش بدهد.
آنان باور دارند که بایومتریک/انگشت‌نگاری در روند انتخابات یکی از نیازهای اساسی است که می‌تواند سبب سبب رفع‌شدن نگرانی‌های تقلب شود.
عبدالرووف ابراهیمی رییس مجلس نماینده‌گان می‌گوید، شهروندان افغانستان خواهان بایومتریک‌کردن رای‌دهنده‌گان و شفافیت در انتخابات‌اند. بنابر این به گفتۀ آقای ابراهیمی، استفاده از سیستم بایومتریک در روز انتخابات ضروری است و کمیسیون انتخابات نیز باید پاسخ‌گو باشد.
مسوولان کمیسیون مستقل انتخابات نیز به رسانه‌ها گفته‌اند که ۷۰درصد مطالعات دربارۀ استفاده از سیستم بایومتریک یا انگشت‌نگاری رأی‌دهنده‌گان تمام شده است.
به گفتۀ آنان، تاکنون ۲۲هزار پایه ماشین بایومتریک و عکاسی در اختیار این کمیسیون قرار گرفته است.
عبدالله عبدالله رییس اجرایی، روز گذشته در هفتمین سالیاد ترور برهان‌الدین ربانی رییس پیشین شورای عالی صلح، از استفادۀ سیستم بایومتریک در انتخابات خبر داد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.