هشت کودک در ولایت فاریاب جان باختند

- ۳۱ سنبله ۱۳۹۷

mandegar-3مقام‌های امنیتی ولایت فاریاب می‌گویند که در اثر انفجار ماین جاسازی‌شده توسط جنگ‌جویان طالب در ولسوالی شیرین‌تگاب این ولایت، ۸ کودک جان باخته و ۶ کودک دیگر زخم برداشته‌اند.
کریم یورش سخن‌گوی پولیس فاریاب می‌گوید که ناوقت روز گذشته در روستای کوه صیاد ولسوالی شیرین‌تگاب، در نتیجۀ انفجار یک ماین کارگذاری جنگ‌جویان طالبان، ۸ کودک بین سن ۵ الی ۱۲سال کشته شدند. او می‌گوید که در این انفجار ۶کودک دیگر نیز زخمی شده‌اند.
آقای یورش گفت:»هراس‌افگنان طالب این ماین را به‌منظور هدف قراردادن نیروهای امنیتی جاسازی کرده بودند، اما کودکانی که برای بازی به آن منطقه رفته‌ بودند قربانی شدند.»
سخن‌گوی پولیس فاریاب می‌گوید که زخمی‌های این رویداد به بیمارستان شهر میمنه منتقل شدند و وضعیت صحی دو تن از آنان وخیم است.
فاریاب در شمال افغانستان از جمله ولایت‌های به‌شدت ناامن است که گروه طالبان در بخش‌هایی از آن به شکل گسترده حضور دارد. گفته می‌شود، به تازه‌گی بخش‌هایی از ولسوالی شیرین‌تگاب به دست گروه طالبان سقوط کرده است.
افزون بر این،‌ گزارش سالانۀ سازمان ملل متحد نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۷میلادی بیش‌ از ۳۱۷۰ کودک در افغانستان کشته و زخمی شده‌اند که مسوول شمار درشت این تلفات طالبان هستند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.