هشدار ترامپ: رییس جمهور شوم، از حضور پاکستانی‌ها‌ و افغانستانی‌ها جلوگیری می‌کنم

گزارشگر:چهارشنبه 26 جوزا 1395 - ۲۵ جوزا ۱۳۹۵

mandegar-3دونالد ترامپ نامزد جنجالی حزب‌ جمهوری‌خواهان امریکا در انتخابات ماه نومبر این کشور، اعلام کرده است که اگر رییس‌جمهور شود، به شهروندان افغانستان و پاکستانی اجازه مهاجرت به امریکا را نمی‌دهد.
آقای ترامپ که سیاست‌های جنجال برانگیر در برابر مسلمان‌ها دارد، موضع تازه‌اش را در برابر پناهجویان افغانی و پاکستانی اعلان کرده است که یک شهروند افغان ــ امریکایی با حمله بالای یک کلپ شبانه هم‌جنس‌گرایان در شهر اورلاندوی ایالت فلوریدای امریکا، ۴۹ نفر را کشته و ۵۳ نفر دیگر را زخمی ساخت.
رادیو اروپای آزاد به نقل از ترامپ در مورد سیاست او در منع مهاجرت مسلمان‌ها به ایالات متحده امریکا نوشته است: «ما در موقعیتی هستیم که آن‌ها (مهاجران افغان و پاکستانی) در کشور ما سرازیر می‌شوند و ما نمی‌دانیم که چه کار می‌کنیم».
دونالد تراپ با اشاره به حادثه اخیر شهر اورلاندو گفته است که پدر و مادر عمر متین مهاجم کلوب شبانه هم‌جنسگرایان، در افغانستان متولد شده‌اند و نیز مهاجمین در سان باردینو و هوادار گروه داعش، از پاکستان آمده اند و نیز زن مهاجم سان‌باردینو، شهروند عربستان سعودی بوده است.
او گفته است که تقاضای پناهندگی افغان‌ها در ایالات متحده امریکا طی یک سال اخیر، ۵ برابر افزایش یافته است.
وی به نقل از تحقیقات «PEW» گفت که ۹۹ درصد مردم افغانستان خواهان قانون شریعت هستند.
به گفته آقای ترامپ، ایالات متحده امریکا پناهجویان تعداد زیادی از کشورهای دیگر منطقه‌ را دارای همین دیدگاه است، در خود جای داده است.
جلوگیری از ورود مهاجران مسلمان سوری و سومالیایی نیز در لیست ترامپ قرار دارد.
ترامپ تاکید کرده است که اگر ایالات متحده امریکا می‌خواهد یک جامعه آزاد و باز باقی بماند، باید مرزهای خود را کنترل کند.
سیاست‌های جنجال‌ برانگیز دونالد ترامپ در برابر مسلمان‌ها، با انتقادهای زیاد مسوولان ایالات متحده امریکا مواجه شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.