وزارت دفاع: ۱۳تروریست تبعۀ پاکستان در غزنی کشته شده‌اند

گزارشگر:سه شنبه 3 میران 1397 - ۰۲ میزان ۱۳۹۷

mandegar-3مسوولان در وزارت دفاع کشور اعلام کرده‌اند که نیروهای امنیتی طی عملیات هوایی در ولایت غزنی ۳۰هراس‌افگن به‌شمول ۱۳تروریست پاکستانی را کشته‌اند.
دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع با نشر خبرنامه‌‌یی گفته که نیروهای هوایی کشور با راه‌اندازی عملیات در ولسوالی‌های گیرو و اندر غزنی، ۳۰هراس‌افگن به‌شمول ۱۳تروریست پاکستانی را کشته‌اند.
در خبرنامه‌یی که از طرف این نهاد نشر شده هم‌چنان آمده است که یک فرماندۀ محلی طالبان نیز در میان کشته‌شده‌گان است.
خبرنامه گفته است که در این عملیات ۱۱تن دیگر زخمی، ۳عراده موتر و ۵عراده موتر سایکل هراس‌افگنان نیز تخریب شده است.
این درحالی‌ست که بر اساس گفته‌های مسوولان محلی در ولایت میدان وردک و فراه، نیروهای هوایی شب گذشته عملیات مشابه را در این ولایات نیز انجام داده‌اند که در نتیجه ده‌ها طالب مسلح کشته و زخمی شده‌اند.
از سویی ‌هم پیش از این نیز مقامات امنیتی بارها اعلام کرده بودند که هراس‌افگنان از آن‌سوی خط دیورند به افغانستان می‌آیند و باید اسلام‌آباد با کابل برای مقابله با تروریستان هم‌کاری کند، اما پاکستان بارها این ادعاها را رد کرده و گفته که از پروسۀ صلح افغانستان حمایت می‌کند.
هم‌چنان، وزارت دفاع کشور می‌گوید که در یک عملیات ویژۀ نیروهای امنیتی- دفاعی کشور سربازان اسیر از نزد گروه طالبان در ولایت غزنی آزاد شده‌اند.
وزارت دفاع افغانستان می‌گوید، در یک عملیات ویژۀ نیروهای امنیتی-دفاعی در شهرستان جغتو ولایت غزنی، ۶تن از سربازان امنیتی که از سوی طالبان به حکم اعدام محکوم شده بودند، آزاد شدند.
این وزارت خاطرنشان کرده که در این عملیات، ۱۱تن از اعضای گروه طالبان کشته شده‌اند.
این درحالی‌ست که یک منبع از قول اردوی عملیات‌های خاص گفته است که ۲۰تن از سربازان مربوط این قول اردو در ولایت غزنی نزد گروه طالبان اسیر هستند، اما وزارت دفاع کشور تا هنوز در این مورد اظهار نظر نکرده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.