سرور دانش: بـزرگان و مـردم غـزنی بـرای حل مشـکل انتـخابات تفـاهم کننـد

گزارشگر:چهار شنبه 18 میزان 1397 - ۱۷ میزان ۱۳۹۷

mandegar-3سرور دانش، معاون دوم ریاست حکومت وحدت ملی می‌گوید که برگزاری انتخابات در ولایت غزنی مسوولیت حکومت است، اما چگونگی تفاهم برای حل موضوع انتخابات پارلمانی در ولایت غزنی به خود شهروندان و بزرگان ولایت غزنی سپرده شده است.
این گفته‌های معاون دوم ریاست حکومت وحدت ملی، در حالی ابراز می‌شود که دیروز مسوولان در کمیسیون انتخابات و نماینده‌گان غزنی در مجلس به روزنامۀ ماندگار گفته بودند، فیصلۀ کمیسیون توظیف شده برای یافتن راه حل به چالش انتخاباتِ غزنی نتایج کار خود را همه‌گانی نکرده و فیصلۀ نهایی در این باره توسط شورای امنیت ملی گرفته خواهد شد.
سرور دانش در جلسه‌یی با حضور معاون اول ریاست اجرایی، بزرگان ولایت غزنی، نماینده‌گان کمیسیون‌های انتخاباتی و نماینده‌گان حکومت، مشکلات فرا راه برگزاری انتخابات پارلمانی در ولایت غزنی را به بررسی گرفته است.
آقای دانش در خصوص موضوع انتخابات پارلمانی در ولایت غزنی می‌گوید که حکومت در مورد برگزاری انتخابات و حق دسترسی این شهروندان در تعیین نماینده‌گان‌شان در شورای ملی مسوولیت دارد، چگونگی تفاهم برای حل موضوع انتخابات پارلمانی در ولایت غزنی را به خود شهروندان و بزرگان ولایت غزنی سپرده است.
او تأکید کرد که تأخیر انتخابات پارلمانی در ولایت غزنی به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و مردم غزنی با انسجام و هم‌پذیری همیشه‌گی باید طرح مشترک خود را در مورد برگزاری انتخابات غزنی به جانب حکومت ارایه کند.
محمداشرف غنی رییس حکومت نیز در ملاقات خود با سران و بزرگان ولایت غزنی و در سفر اخیرش به این ولایت، تصریح کرده بود که بزرگان و شهروندان ولایت غزنی طرح و پیشنهاد مشخص‌شان در مورد برگزاری انتخابات پارلمانی در ولایت غزنی را به آقای دانش و معاون اول ریاست اجرایی جهت تصمیم‌گیری‌های لازم ارایه کنند.
در همین راستا، شورای امنیت ملی نیز به معاون دوم ریاست حکومت وحدت ملی، معاون اول ریاست اجرایی و رییس اداره مستقل ارگان‌های محلی وظیفه سپرده بودند که در این مورد با بزرگان ولایت غزنی جلسات مشترک را دایر کنند.
دو روز پیش به همین مناسبت جلسه‌یی در دفتر آقای دانش برگزار شد. پس از ارایه نظرات شرکت‌کننده‌گان سرانجام فیصله شد تا یک هیأت معین از بزرگان ولایت غزنی در کابل در روزهای پیش‌رو به ولایت غزنی سفر کنند تا زمینه را برای جلسات هماهنگی در ولایت غزنی فراهم سازند.
طبق فیصله این جلسۀ، بزرگان اقوام مختلف ولایت غزنی ابتدا در میان خود و سپس در یک جلسه مشترک میان اقوام مختلف این ولایت، طرح مشترک و نهایی‌شان برای چگونگی برگزاری انتخابات پارلمانی در ولایت غزنی را به حکومت افغانستان ارایه کنند.
در این جلسه فیصله شد که در صورت لزوم نماینده‌گان حکومت وحدت ملی به شمول نماینده‌گان کمیسیون‌های انتخاباتی نیز در جلسه نهایی‌سازی طرح مشترک شهروندان ولایت غزنی به این ولایت سفر خواهند کرد.
این فیصله در حالی صورت می‌گیرد که معاون سخنگوی کمیسیون انتخابات در صحبت با ماندگار گفته بود، اگر مشکل انتخابات غزنی در روزهای نزدک حل شود، آنان آمادۀ برگزاری انتخابات مجلس به تاریخ ۲۸ میزان در غزنی نیستند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.