آیساف: نیروی هوایی افغانستان را به‌پا می‌کنیم

- ۲۵ جدی ۱۳۹۱

سخنگوی نیروهای بین‌المللی می‌گوید که نیروهای هوایی افغانستان تا سال ۲۰۱۶ میلادی به گونۀ کامل آماده خواهند شد.
گونتر کتز سخنگوی آیساف روز دوشنبه در کابل به خبرنگاران گفت، تقویت نیروهای هوایی کار مشکل بوده و به وقت زیاد ضرورت دارد؛ اما کشورهای عضو ناتو متعهد اند که نیروی هوایی افغانستان را به‌پا ایستاده کنند.
آقای کتز افزود، که تیم‌های آموزشی آیساف تخنیک‌های مختلف پیلوتی و تکتیک‌های خاص آن را برای نیروهای افغان آموزش خواهند داد.
او گفت: «این که ما در کدام بخش  باید به حمایت خود با نیروهای افغان ادامه بدهیم برای همه واضح است و آن بخش نیروی هوایی است. ما مجبور هستیم که به خاطر تشکیل بهتر نیروی هوایی در افغانستان از صفر آغاز کنیم، اما این ضعف نیروهای افغان را نشان نمی‌دهد بلکه این یک امر عادی است که این مسأله به وقت زیاد نیاز دارد تا ما برای نیروهای هوایی افغان آموزش پیلوتی بدهیم، اما ما آرزومندیم تا این نیروها تا سال ۲۰۱۶ میلادی کاملاً آماده گردند. «
او افزود که نیروهای افغان خلاف انتظار آنان، پیشرفت چشمگیر داشته اند و در بخش هوایی نیز خوب درخشیده اند.
قبل از این وزارت دفاع افغانستان نیز گفته بود که نیروی هوایی کشور الی سال ۲۰۱۶ میلادی از هر لحاظ تکمیل خواهد شد.
آیساف می‌گوید، همزمان با تقویت نیروهای امنیتی افغان جنگ مخالفان مسلح نیز کاهش قابل توجهی یافته است.
گونتر کتز سخنگوی این نیروها گفت که در سه ماه گذشته در سطح جنگ با مخالفان مسلح بیست درصد کاهش رونما گردیده است.
او افزود: «ما در سه ماه اخیر در بخش حملات مخالفان مسلح بیست درصد کاهش را می‌بینیم، من فکر می‌کنم این یک رقم قابل توجه است، فعالیت‌های آشکار مخالفان از بین رفته است. حالا هم جنگ جریان دارد، اما پنجاه درصد این جنگ در هفده ولسوالی افغانستان محدود می‌گردد، که بدین گونه بخش اعظم مردم این کشور از ثبات و امنیت برخوردار اند.»
آیساف درحالی از تقویت و تجهیز کامل نیروی هوایی افغانستان الی سال ۲۰۱۶ خبر می‌دهد که رییس‌جمهور کرزی به روز دوشنبه در نشست خبری در کابل گفت، که امریکا و متحدین اش نمی‌خواهند نیروهای هوایی افغان را طوری تجهیز نمایند که این کشور نیازمند آن است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.