غـورماچ بـرای سـومین بار سقـوط کـرد

گزارشگر:دوشنبه 23 اسد 1396 - ۲۲ اسد ۱۳۹۶

mandegar-3ولسوالی غورماچ ولایت فاریاب پس از درگیری‌های شدید میان نیروهای امنیتی و طالبان، به دست گروه طالبان سقوط کرد.
منابع امنیتی در ولایت فاریاب تایید می‌کنند که این ولسوالی پس از چندروز درگیری، امروز به تصرف گروه طالبان در آمده‌است.
جاوید بیدار، سخنگوی والی فاریاب می‌گوید که پس از حملات پراکنده، طالبان صبح دیروز بالای ساختمان ولسوالی حمله کردند و آن را به تصرف خود در آوردند.
به گفتۀ آقای بیدار، این ولسوالی به صورت کامل سقوط نکرده است و هنوز هم نیروهای امنیتی در کندک اردوی ملی در این ولسوالی حضور دارند.
‌ سخنگوی والی فاریاب می‌گوید: “دشمن در بعضی ساحات ولسوالی غورماچ حمله کردند، ساختمان ولسوالی به تصرف دشمن است؛ ولی ساختمان ولسوالی جایی نبود که نیروهای ما آنجا بودوباش می‌کردند. برای فعلاً ضربات هوایی جریان دارد، تلفات بر دشمن وارد شده. نفوذ کرده قوت‌های ما در این ولسوالی پل برجا است بیز ما پا برجاست”.
سمیع خیرخواه، رییس شورای ولایتی فاریاب نیز می‌گوید که نیروهای دولتی از این ولسوالی “عقب‌نشینی تکتیکی” کرده اند.
آقای خیرخواه، افزود: “دقیقاً این عقب‌نشینی شامل تلفات دو طرف درگیر نیز بوده است؛ ولی تا هنوز ارقام مشخص نیست تا هنوز کندک که در ولسوالی غورماچ موقعیت دارد، درباره جزییات این رویداد اطلاعات نداده است؛ ولی گفته شده که در این تلفات خسارات و تخریب تانک و این گونه موضوعات را داشته است”.
قاری یوسف احمدی، یک سخنگوی طالبان در پیامی گفته است، پیش از چاشت دیروز ساختمان ولسوالی غورماچ به تصرف این گروه درآمده و مدعی شده که ساختمان قومندانی نیز به دست این گروه سقوط کرده است.
بر اساس اطلاعات، در جریان درگیری که صبح دیروز آغاز گردید فعالیت شبکه‌های مخابراتی نیز متوقف شده است. پیش از این نیز مرکز ولسوالی غورماچ فاریاب به دست طالبان سقوط کرده بود.
این در حالی‌ست که حدود سه‌هفته پیش طالبان بالای ولسوالی کوهستان فاریاب نیز حمله‌هایی را راه‌اندازی کرده و آن را تصرف نمودند.
اما نیروهای امنیتی پس از طی چندروز، دوباره توانستند مرکز ولسوالی کوهستان را از تصرف جنگ‌جویان طالب بیرون کنند.
ولایت فاریاب از جمله ولایت‌هایی‌ست که گروه طالبان در آن فعالیت گسترده دارند و فعالیت گروه داعش نیز در آن گزارش شده‌لساو
از سویی، مخالفان مسلح نه تنها در فاریاب که در برخی از ولایت‌های دیگر شمال کشور حمله‌های‌شان را افزایش داده‌اند و چندروز پیش در ولایت سر پل یک ساحۀ مهم را تصرف کرده بیش از ۸۰ نفر را در درۀ میرزا اولنگ ولسوالی صیاد کشتند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.