درگیری در زندان غزنی ۲ کشته و ۱۰ زخمی برجا گذاشت

- ۲۶ جدی ۱۳۹۱

در درگیری‌ها میان زندانیان و محافظان زندان غزنی ۲ زندانی کشته و ۱۰ تن دیگر زخمی شده اند که وضعیت ۳ تن از آن‌ها وخیم گزارش شده است.
محمد علی احمدی، معاون والی غزنی می‌گوید که درگیری میان زندانیان و محافظان زندان پس از آن صورت گرفت که اقارب یکی از زندانیان می‌خواست هنگام ملاقات با استفاده از یک ترموز چای، مواد مشکوک به داخل زندان انتقال دهد. اما او درجریان تلاشی از سوی محافظان زندان گرفتار شد. در پی این واقعه شماری از زندانیان دست به شورش زده و با پرتاب اشیای مختلف به سوی محافظان زندان با آن‌ها درگیر شدند. آن‌ها طی این درگیری تمامی میله‌های زندان و دروازه آن را نیز شکستاندند.
یک زندانی طالب به نام ملا داوود در درگیری آن‌ها با نیروهای امنیتی کشته و ۱۱ زندانی دیگر زخمی شدند که وضعیت صحی چهار تن از آن‌ها وخیم گزارش شده است. صبح روز سه شنبه یکی از این مجروحین در شفاخانه ولایتی غزنی جان داد.
آقای احمدی، معاون والی غزنی این شورش را دسیسه گروه طالبان عنوان نموده و گفت که هدف آن‌ها زمینه‌سازی برای فرار طالبان زندانی بوده است. اما محافظان امنیتی موفق شده اند تا این توطیه را خنثی نموده و از فرار زندانیان جلوگیری نمایند.
او گفت که یک کمیسیون نهادهای مختلف دولتی به شمول شورای ولایتی جهت بررسی این رویداد تشکیل می‌شود تا علت اصلی این واقعه روشن گردد.
در همین حال، عبدالجامع جامع، معاون شورای ولایتی غزنی که در پیوند با این قضیه به زندان غزنی رفته بود، طی تماس تیلفونی با خبرنگاران گفت که وضعیت تا اکنون به حالت عادی برنگشته است. او گفت که طالبان زندانی اعتصاب غذا کرده اند و خواستار فرستادن هیات از سوی حکومت مرکزی برای رسیدگی به دوسیه‌هایشان می‌باشند.
در حال حاضر زندان غزنی، تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارد و اجازه ورود به خبرنگاران و دیگر افراد به داخل زندان داده نمی‌شود. گفتنی است که اکنون بیش از ۳۰۰ تن، در این زندان دوره محکومیتشان را می‌گذرانند که ۱۰ تن از آن‌ها زن می‌باشند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.