کتابخانۀ سیار به پنجشیر رسید

- ۱۴ عقرب ۱۳۹۷

mandegarصابر حسینی، مسوول کتابخانۀ سیار که کارش را با توزیع رایگان کتاب برای کودکان از بامیان آغاز کرده است، این‌بار برای کودکان ولایت پنجشیر
دوهزار جلد کتاب را توزیع کرد.
حسینی در صحبت با خبرگزاری افق می‌گوید، این کتاب‌ها شامل داستان و قصه‌های کوتاه است و برای شاگردان سه مکتب و کودکان چندین محل دیگر توزیع شده است. او می‌گوید که تصمیم دارد توزیع کتاب برای کودکان را در دیگر بخش‌های کشور نیز آغاز کند.
کتابخانۀ سیار با مدیریت صابر حسینی بیش از سه‌سال است که فعالیتش را آغاز کرده و تاکنون ده‌ها هزار جلد کتاب را برای کودکان توزیع کرده است.
حسینی گفت، توزیع کتاب را در سال ۱۳۹۴ از بامیان آغاز کرده که در ابتدا فقط ۲۰۰ جلد کتاب در اختیار داشته است. او افزود، مردم بامیان از کار او به‌خوبی استقبال کردند و در حال حاضر، در این ولایت ۸ کتابخانه ایجاد کرده و در مجموع در این کتابخانه‌ها ۳۱ هزار جلد کتاب موجود است.
صابر حسینی می‌گوید، هدف از ایجاد این کتابخانۀ سیار برای اطفال این است که هیچ کودکی بعد ازاین با اسلحه پلاستیکی بازی نکرده به کتاب‌خوانی رو آورد.
به باور آقای حسینی، توسعۀ فرهنگی تنها از راه کتاب خواندن به دست می‌آید و او تلاش می‌کند با اهدای کتاب برای کودکان، برای رسیدن به این هدف سهم داشته باشد.
صابر حسینی با یک دوچرخه و صندوقچه‌یی در پشت، برای خیلی از کودکان کشور نام آشنای است. او از سوی اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۶ میلادی لقب «قهرمان افغان» را به‌خاطر فعالیت‌هایش به دست آورده است و از سوی نهادهای فرهنگی و علمی مطرح نیز ستایش شده‌است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.