اعضای مجلس: شورای علما لغو شود

گزارشگر:سه شنبه 15 عقرب 1397 - ۱۴ عقرب ۱۳۹۷

شماری از اعضای مجلس نماینده‌گان با انتقاد از شورای علمای کشور می‌گویند که خاموشی اعضای این شورا در برابر اظهارات شورای علمای پاکستان «پرسش‌برانگیر» است.
آنان می‌گویند، اگر شورای علمای افغانستان در برابر موضوعات مهم کشور سهم نمی‌گیرد بهتر آن است که دروزۀ این شورا بسته شود.
mandegarعبدالرئوف ابراهیمی، رییس مجلس نماینده‌گان در نشست دیروز ۱۴ عقرب این مجلس گفت که اظهارات طاهر اشرفی رییس شورای علمای پاکستان در مورد ادامۀ جنگ در افغانستان، «غیر مسوولانه و مداخله‌جویانه» است.
آقای گفت که شورای علمای افغانستان باید موضع خود را در قبال اظهارات «غیر مسوولانه» این مولوی پاکستانی روشن بسازد.
همزمان با این، احمدالله موحد، عضو دیگر مجلس نماینده‌گان گفت که برخی در پاکستان حتا به پیامبر اسلام بی‌حرمتی می‌کنند و نیز «روسپی‌خانه‌ها» به گونۀ رسمی در آن کشور فعال اند، اما ملاهای آن فتوای جهاد را در افغانستان صادر می‌کنند.
آقای موحد ملاهای پاکستانی را «مزدوران آی‌اس‌آی» می‌خواند و می‌گوید: «نمی‌دانم چرا شورای علمای افغانستان در این مورد خاموش هستند و صدا بلند نمی‌کنند؟ آیا اعضای شورای علمای افغانستان از درد مردم و ویرانی افغانستان آگاه نیستند؟ پیشنهاد می‌کنم این شورا لغو شود.»
از سویی هم، کمال ناصر اصولی، عضو دیگر مجلس گفت: «ملاهای بی‌سواد پاکستانی در افغانستان جهاد اعلام می‌کنند، اما شما دیدید که از اطاق خواب مولانا سمیع الحق بوتل‌های شراب بیرون شد.»
آقای اصولی خاطر نشان کرد: ملاهای پاکستان به خاطر منافع نظامی پاکستان جنگ را در افغانستان روا می‌دانند، اما برخی جاسوسان آنان در افغانستان نیز حضور دارند که مطمین‌ام روزی آنان نیز توسط استخبارات پاکستان کشته خواهند شد، پس خوب است که به مادر وطن خود خیانت نکنند.
همچنان، قاضی عبدالرحیم، عضو دیگر مجلس نیز گفت که شورای علمای افغانستان با احساس مسوولیت باید در مورد اظهارات ملای پاکستانی واکنش نشان داده و به آن پاسخ دهند.
این در حالی است که پس از دو روز از اظهارات طاهر اشرفی تا کنون شورای علمای افغانستان هیچ‌گونه اظهار نظری در مورد آن نداشته است.
مولانا طاهر اشرفی، رییس شورای علمای پاکستان پس از قتل سمیع الحق گفته است: کسانی که فکر می‌کنند با کشته شدن مولانا سمیع الحق جنگ در افغانستان خاموش می‌شود، اشتباه می‌کنند؛ به خدا قسم که جهاد در افغانستان شدیدتر خواهد شد و تا وقتی ادامه خواهد داشت که یک باطل هم در افغانستان باقی نماند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.