جبـهه نوین ملـی افغـانستان رابطـه‌اش را با ایتـلاف بزرگ ملـی قطـع کـرد

گزارشگر:چهار شنبه 16 عقرب 1397 - ۱۵ عقرب ۱۳۹۷

mandegarجبهه نوین ملی افغانستان به دلیل آنچه که اختلاف نظر بر سر ساختار دولت و دوام تشکیلات ریاست اجرایی‌ در حکومت آینده عنوان می‌کند، دیروز به‌گونۀ رسمی رابطه‌اش را با ایتلاف بزرگ ملی قطع کرد.
سید جواد حسینی یکی از اعضای جبهه نوین ملی افغانستان دیروز در یک نشست خبری در کابل گفت: «ما امیدوار بودیم که در چارچوب ایتلاف بزرگ ملی، یک تکت واحد در انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی کنیم، اما به دلیل اختلاف نظر‌ها از این ایتلاف جدا می‌شویم».
جبهه نوین ملی افغانستان با نشر اعلامیه‌یی گفته است: «تأکید برخی از اعضای ایتلاف ملی بزرگ بر تجدید نظر در ساختار دولت، خصوصاً دوام ریاست اجرایی‌ در چوکات موافقت‌نامه‌یی که میان محمد اشرف‌غنی و عبدالله عبدالله امضا شده بود،‌ تشکیل صدارت با سه معاون‌ و اصرار بر عدم مرکزیت در دولت فاصله فکری نسبتاً بزرگ را میان اعضای جبهه ملی و ایتلاف ملی نشان داده است که به همین دلیل فعالیت مشترک موثر واقع نخواهد شد».
جبهه نوین ملی افغانستان، متشکل از شش حزب سیاسی و شماری از نهادهای مدنی، فعالان سیاسی و برخی از والیان سابق افغانستان است که رهبری آن را انورالحق احدی، وزیر تجارت در حکومت پیشین افغانستان به عهده دارد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.