دبیر کمیتۀ ملی المپیک: ورزشکاران افغانستانی برای مسابقات المپیک آماده می‌شوند

گزارشگر:سه شنبه 12 اسد 1395 - ۱۱ اسد ۱۳۹۵

mandegar-3دبیر کمیتۀ ملی المپیک افغانستان می‌گوید، ورزشکاران افغانستانی برای حضور در مسابقات المپیک ۲۰۱۶ برزیل آماده می‌شوند.
محمد یونس پوپلزی، دبیر کمیتۀ ملی المپیک افغانستان گفت: تمام ورزشکاران افغانستان به برزیل رسیده‌اند و مشغول کسب آماده‌گی‌ برای شرکت مسابقات هستند.
کمیتۀ ملی‌المپیک افغانستان می‌گوید، تمام ورزشکاران افغانستانی با هدف شرکت در مسابقات المپیک ۲۰۱۶، تمرینات خود را در شهر «ریو دو ژانیرو» برزیل آغاز کرده‌اند تا نمایندۀ خوبی برای افغانستان باشند.
آقای پوپلزی بیان داشت: از بخش ورزش دو و جودو ۳ ورزشکار افغانستانی در این مسابقات برای کسب سهمیه شرکت کرده‌اند که از گذشته آماده‌گی‌های خوب داشتند.
او افزود: ورزشکاران آتلانیک برای برزیل یک هفته قبل رسیدند و دو هفته زودتر تمرین خواهند کرد، در برزیل و آتلانیک، جودو هم می‌توانند زودتر از ۱۰روز تمرینات فشرده و خاص خود را برای آماده‌گی بازی‌ها داشته باشند.
توفیق بخشی، در بخش جودو، کیمیا یوسفی در بخش دو دختران و عبدالوهاب ظاهری در بخش دو مردان به نماینده‌گی از افغانستان در مسابقات المپیک بین‌المللی ۲۰۱۶ برزیل با جواز رایگان یا کارت سفید حضور خواهند یافت.
براساس اطلاعات آقای پوپلزی، در کنار دیگر مربیان، روح الله نیکپا قهرمان دو مرتبۀ افغانستان در مسابقات المپیک نیز ورزشکاران افغانستانی را همراهی می‌کند تا آنان از روحیه بالا برخوردار باشند.

نگرانی از اعطای کارت سفید به ورزشکارن افغانستانی
امسال برای ورزشکاران افغانستانی کارت سفید یا جواز رایگان داده شده‌ که این مسأله نگرانی‌های زیادی را به همراه داشته است.
مسابقات المپیک هر چهار سال بعد راه‌اندازی می‌شود که بسیاری ورزشکاران از طریق مسابقات و با توانایی خود به این مسابقات راه می‌یابند و در برخی موارد به هدف اشتراک شماری کشور‌ها برای ورزشکار جواز رایگان داده می‌شود.
افغانستان بعد از یک توقف طولانی از سال ۲۰۰۴ تا کنون در این مسابقات سهم گرفته که روح الله نیکپا دو بار در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ برنده دو مدال برنز از این مسابقات شده‌است.

حضور کمرنگ ورزشکاران افغانستانی در المپیک ۲۰۱۶
حضور کمرنگ ورزشکاران افغانستانی در مسابقات المپیک بین‌المللی ۲۰۱۶ برایل امیدواری کارشناسان ورزشی را کاهش داده‌است.
ذبیح الله شهزاد، کارشناس ورزشی و استاد تربیت‌بدنی بر این باور است که در حال‌حاضر تنها شرکت افغانستانی‌ها در مسابقات بین‌المللی المپیک مهم نیست.
افغانستان قبل از این در دو مسابقات برنده مدال شده و باید یک تیم قوی را برای اشتراک در مسابقات بین‌المللی المپیک آماده می‌ساخت.
آقای شهزاد در ادامه اذعان داشت: حضور یک کشور تنها حضور ورزشکاران‌شان مهم نیست؛ هدف افغانستان باید گرفتن مدال باشد.
به گفتۀ این کارشناس ورزشی: در المپیک ۲۰۱۲ لندن دو تکواندو کار روح الله نیکپا و نثار احمد بهاوی در رشاۀ تکواندو کسب سهمیه کردند، اما حالا نه تنها که ورزشکاران ما مدال نمی‌گیرند، بلکه شاهد حضور ضعیف کاروان المپیکی افغانستان در مسابقات المپیک ۲۰۱۶ برزیل نیز هستیم.
او افزود: برای المپیک ۲۰۲۰ جاپان، از همین لحظه باید در راستای رشد ورزش افغانستان کوشش کنیم.
آقای شهزاد خاطرنشان کرد: ورزشکاران افغانستانی درحالی آماده‌گی‌های نهایی‌شان را به هدف اشتراک در مسابقات بین‌المللی المپیک آغاز کرده‌اند که بیشترشان مسابقات انتخاباتی المپیک را از دست داده‌اند و فکر نمی‌شود که آنان نتیجۀ خوبی را در مسابقات المپیک برزیل به‌دست آورند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.