درگیری فیزیکی در مجلس نماینده‌گان

- ۲۶ جدی ۱۳۹۱

بحث روی استیضاح یازده وزیر کابینه، منجر به برخورد فیزیکی و درگیری میان اعضای مجلس نماینده‌گان، در نشست کمیتۀ روسای این مجلس شد.
برخی اعضای مجلس گفته‌اند، این درگیری زمانی آغاز شد که نعیم‌لالی یک عضو مجلس، پافشاری بر استیضاح هر ۱۱ وزیر کابینه داشت؛ اما فرهاد مجیدی عضو دیگر مجلس، استیضاح چهار تن از این وزیران را غیرقانونی می‌خواند، این مخالفت سرانجام به مشاجرۀ لفظی و برخورد فزیکی میان این دو تن انجامید.
براساس گزارش‌ها، فرهاد مجیدی در این درگیری از ناحیه سر و صورت زخمی شده است؛ اما فرهاد مجیدی با تایید این درگیری، آسیب‌رسیدن به خودش را رد کرده است.
هنگام درگیری این نماینده‌گان، رییس مجلس و شمار دیگر از هیأت اداری نیز حضور داشته اند.
یک عضو مجلس گفت که یازده عضو کمیته روسا به فراخوانی یازده وزیر مورد نظر رای دادند، اما ۹ عضو دیگر مخالفت کردند و زمانی که عبدالرووف ابراهیمی رییس مجلس نتوانست تصمیم‎گیری کند، اختلاف‌ها بین رییسان کمیسیون‌های مجلس منجر به درگیری فزیکی شد.
درگیری بین اعضای کمیته روسا با مداخله نیروهای غیرمسلح امنیتی به پایان رسید.
هفته آینده نماینده‌گان به تعطیلات زمستانی می‎روند و شماری از اعضای کمیته روسا در جلسه روز سه‌شنبه، تاکید داشتند که قبل از تعطیلات باید وزیران مورد نظر استیضاح شوند، اما شماری دیگر مخالف استیضاح آن‌ها در روز شنبه آینده بودند.
پیش از این مجلس تصمیم گرفته وزیرانی که در سال ۱۳۹۰ کمتر از ۵۰ درصد بودجه انکشافی خود را مصرف کرده‎اند، استیضاح شوند، اما چهار تن از این وزیران در سال ۱۳۹۰ وزیر نبوده‎اند و آن‌ها به همین دلیل در جلسه روز دوشنبه مجلس حضور نیافتند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.