غنی در دیدار با خلیل‌زاد: از هر اقدامی که منجر به مذاکرات داخلی صلح شود، حمایت می‌کنیم

گزارشگر:دو شنبه 21 عقرب 1397 - ۲۰ عقرب ۱۳۹۷

زلمی خلیل‌زاد نمایندۀ امریکا در امور صلح افغانستان با محمد اشرف‌غنی رییس حکومت وحدت ملی این کشور در کابل دربارۀ برنامه‌های صلح افغانستان گفت‌وگو کرد.
خلیل‌زاد در این دیدار در مورد مدیریت و رهبری مذاکرت صلح به دست دولت افغانستان و همچنان دور جدید سفرهایش به کشورهای منطقه اطلاعاتی را ارایه داد.
mandegarدر همین حال، محمداشرف غنی از تلاش‌های نمایندۀ ویژه وزارت خارجۀ امریکا برای صلح افغانستان ستایش کرد و گفت که از هر اقدامی که منجر به مذاکرات داخلی صلح شود، حمایت می‌کند.
خلیل‌زاد در ادامه سفرهای خود به کشورهای منطقه در راستای صلح افغانستان، بار دیگر سفر ۲۰ روزه‌یی را آغاز کرده است. او قرار است به کشورهای افغانستان، پاکستان، امارات متحده عربی و قطر سفر کند. این سفر که روز پنجشنبۀ هفتۀ گذشته آغاز شده قرار است تا ۸ قوس ادامه پیدا کند.
گفته می‌شود خلیل‌زاد در این سفر از دولت افغانستان و گروه طالبان می‌خواهد که نماینده‌گان دارای اختیارات را برای مذاکرات صلح تعیین کنند.
شورای‌عالی صلح افغانستان نیز اعلام کرده است: به‌زودی هیأت مذاکره کنندۀ شورای عالی صلح تعیین خواهد شد.
خلیل‌زاد پیش از این نیز سفری را به منظور تأمین صلح افغانستان و آغاز مذاکرات مستقیم میان طالبان و دولت کابل آغاز کرده بود و علاوه بر مذاکرات با مقامات ارشد دولت وحدت ملی افغانستان با مقامات در پاکستان، عربستان سعودی، امارات و نماینده‌گان طالبان نشست‌های جداگانه‌‌یی داشت.
این در حالی است که جمعه هفتۀ گذشته نشست صلح مسکو برای افغانستان نیز برگزار شد و در آن نماینده‌گان طالبان، کشورهای آسیای میانه و هیأت شورای عالی صلح نیز شرکت داشتند.
در این نشست، طالبان بر خروج نیروهای خارجی از افغانستان تأکید کرد و گفت که در حال حاضر آماده مذاکرات مستقیم با دولت افغانستان نیستند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.