بیش از ۳۰۰ طالب مسلح در یک ماه گذشته در زون شمال کشته و زخمی شده‌اند

گزارشگر:سه شنبه 22 عقرب 1397 - ۲۱ عقرب ۱۳۹۷

mandegarمقام‌های ارتش در شمال و شمال شرق کشور می‌گویند که در یک ماه گذشته در نتیجه عملیات نیروهای ارتش در زون شمال بیش از ۳۰۰ طالب کشته و زخمی شده‌اند.
قول اردوی ۲۰۹ شاهین، دیروز با نشر خبرنامه‌یی، دست‌آوردهای یک ماهه خود را با رسانه‌ها شریک کرده است.
در خبرنامۀ قول اردوی ۲۰۹ شاهین آمده است که نیروهای ارتش در یک ماه گذشته، عملیات‌هایی را به هدف سرکوب تروریستان در زون شمال راه اندازی کرده‌اند.
در خبرنامه آمده است که در نتیجۀ این عملیات‌ها دستکم ۱۸۷ مخالف مسلح به شمول چندین فرمانده کلیدی‌شان از جمله قاری یوسف حقیار مسوول کمیسیون نظامی طالبان برای سه ولسوالی ولایت فاریاب کشته شدند.
براساس معلومات منبع، در این عملیات‌ها همچنان ۱۳۳ طالب مسلح دیگر به شمول چندین فرمانده برجسته آنان زخمی شده‌اند.
در خبرنامه آمده است: «به تعداد ۲۵ تن از دهشت افگنان در جریان نبرد توسط نیروهای قهرمان ما اسیر شدند؛ در جریان یک ماه به تعداد ۱۱ نفر با درک از حقانیت مردم و نیروهای امنیتی به پروسه صلح پیوستند.»
خبرنامه افزوده است: «به تعداد ۹۷ عراده واسطه، ۱۷۱ میل سلاح سبک و سنگین دشمن تخریب وبدست آمده است. به تعداد ۶۷حلقه ماین‌ مختلف دشمن کشف وانفجار داده شدند. به تعداد ۳۱ پوسته و قرارگاه‌های مهم دشمن توسط نیروهای امنیتی منهدم و از بین برده شده مقادیر زیادی مهمات مختلف‌النوع که در چندین دیپو جاسازی شده بود به‌دست نیروهای امنیتی قرار گرفته است.»

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.