شورای عالی صلح: بهانۀ مخالفان مسلح تمام شد

- ۲۶ جدی ۱۳۹۱

شورای عالی صلح افغانستان می‌گوید که دیگر هیچ بهانه یی برای ادامۀ جنگ از سوی مخالفان مسلح دولت باقی نمانده است.
مسوولان این شورا گفته‌اند که بهانه‌های مخالفان مسلح برای ادامۀ جنگ از میان برداشته شده و پس از این، خشونت و درگیری، جفا با مردم کشور خواهد بود.
معصوم ستانکزی رییس دبیرخانۀ شورای عالی صلح گفته است که در حال حاضر حاکمیت ملی افغانستان به تمام معنی تأمین گردیده است.
او روز گذشته در کابل به خبرنگاران گفت: مصونیت مخالفان مسلح اکنون نیز تامین گردیده و آنان می‌توانند در هر منطقۀ افغانستان در مذاکرات صلح شرکت کنند.
رییس دبیرخانۀ شورای عالی صلح افزود: «چهار موضوعی‌ که مخالفان مسلح همیشه از آن به عنوان بهانه استفاده می‌کردند که شرایط برای آن آماده نیست که ما در مذاکرات با دولت افغانستان به نتیجه برسیم. مثلاً اختیار در حکومت افغانستان وجود ندارد، زندان‌ها در اختیارافغانستان نیست، کشور اشغال شده و نیروهای خارجی از کشور خارج نمی‌شوند. این همه مسایلی بودند که مخالفان همیشه منحیث یک بهانه برای ادامۀ جنگ استفاده می‌کردند و من فکر می‌کنم که اکنون آن شرایطی به وجود آمده که هیچ یک از این موارد را به حیث یک بهانه برای ادامه خون ریزی استفاده کرده نمی‌توانند.»
این مقام شورای عالی صلح، ابراز خوشبینی می‌کند که در سال جاری میلادی در زمینۀ تلاش‌های صلح در کشور پیشرفت‌های صورت خواهند گرفت. زیرا به باور او، حالا شرایط بسیار خوب در این زمینه فراهم شده است.
اما آقای ستانکزی روی شرایط قبلی حکومت افغانستان برای گفت‌وگوهای صلح که پذیرفتن قانون اساسی از سوی مخالفان مسلح و قطع رابطۀ آنان با القاعده است، تاکید می‌ورزد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.