سناتوران: دیدارهای خلیل‌زاد مشکوک است

گزارشگر:دوشنبه 27 عقرب 1397 - ۲۷ عقرب ۱۳۹۷

mandegarمجلس سنا ضمن تأکید بر ضرورت تأمین صلح در کشور می‌گوید که دیدارهای جداگانۀ خلیل‌زاد با رهبران سیاسی افغانستان مشکوک است.
فضل‌هادی مسلم‌یار رییس مجلس سنا در نشست دیروز این مجلس گفت: «مردم افغانستان در مورد تلاش‌های آقای خلیل‌زاد در مورد صلح ملاحظه دارند و اگر آقای خلیل‌زاد سیاست دوگانه ندارد چرا بزرگان سیاسی را در ارگ نمی‌خواهد و با همه یکجا در مورد چگونگی صلح صحبت نمی‌کند؟».
آقای مسلم‌یار می‌گوید که خلیل‌زاد در مورد صلح میان حکومت و سایر بزرگان سیاسی تفاوت قایل می‌شود و با هرکدام به گونۀ‌ «مشکوک» صحبت می‌کند وگرنه همه مردم افغانستان می‌دانند که جنگ راه حل نیست و از حرکت صلحی که باعزت باشد استقبال می‌کنند.
از سوی هم، برخی سناتوران دیگر هم روند صلح را پیچیده و مشکوک خواندند.
عبدالرحیم حسن‌یار یک عضو مجلس سنا گفت: «روند صلح افغانستان به یک بازی سیاسی بین ابرقدرت‌ها به‌ویژه امریکا، روسیه و کشورهای منطقه تبدیل شده و سیاست‌مداران افغانستان نیز سیاست‌های نادرستی را در پیش گرفته و روند صلح عملاً از اختیار شورای عالی صلح بیرون شده است.»
آقای حسن‌یار با تأکید بر اینکه کشورهای منطقه و قدرت‌های جهان هیچ‌گاهی در افغانستان صلح نخواهند آورد افزود که رهبران سیاسی افغانستان نگذارند روند صلح به تباهی مردم افغانستان بیانجامد.
این در حالی است که اخیراً محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی نیز گفته است که آقای خلیل‌زاد جاده صلح را یک‌طرفه دنبال می‌کند و شورای عالی صلح نیز گفته است که جزئیات روند صلح با این شورا شریک نمی‌شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.