ترامپ به پنتاگون: خروج کامل نظامیان امریکایی از افغانستان را بررسی کنید

گزارشگر:برگردان: ابوبکر صدیق - ماندگار / یک شنبه 2 جدی 1397 - ۰۱ جدی ۱۳۹۷

دونالد ترامپ، از پنتاگون یا وزارت دفاع امریکا خواسته است که خروج نیروهای نظامی این کشور را از افغانستان بررسی کند.
شبکۀ اِن.بی.سی، نیوز از قول دو منبع وزارت دفاع امریکا نوشته است، برنامۀ خروج نظامیان امریکایی از افغانستان پس از سال نو میلادی گرفته شده است، ولی تاهنوز در این مورد تصمیمی اتخاذ نگردیده است.
mandegarبه نوشتۀ این رسانه، ادارۀ ترامپ در صدد بررسی دوبارۀ این موضوع است. ترامپ از وزارت دفاع خواسته است که گزینه‌های خروج نیروهای امریکایی را از افغانستان، به‌ویژه خروج کامل نظامیان را مورد بررسی قرار دهد.
یک مقام دولت افغانستان نیز به این شبکۀ گفته است که ترامپ به‌شکل بنیادی می‌خواهد در رابطه خروج نیروهایش از افغانستان راه‌ و چاره‌یی بیندیشد. منبع گفته است که این تصمیم پس از آن گرفته شده که برنامۀ خروج تمام نظامیان امریکایی از سوریه در صدر برنامۀ خود قرار داد.
در حال حاضر امریکا بیش از ۱۴هزار نظامی درافغانستان دارد، مورد که از آن همواره به عنوان طولانی‌ترین جنگ در سخنرانی‌های ترامپ یاد می‌شود.
اِن.بی.سی، در ماه جولای گزارش داد که امریکا قمار آغاز گفت‌وگوهای مستقیم را با گروه طالبان زده است.
دو مقام امریکایی به این شبکۀ اِن.بی.سی نیوز گفته است که زلمی‌ خلیل‌زاد، نمایندۀ ویژۀ امریکا در امور صلح افغانستان در تلاش است تا جنگ ۱۷ سالۀ افغانستان پیش از خروج نیروهای نظامی امریکایی از این کشور به نتیجه برسد.
ادارۀ ترامپ در نظر دارد که با افزایش حملات نظامی بر مواضع این کشور، آنان را به میز مذاکره بکشاند. تعداد بم‌های ریخته شده در سال ۲۰۱۸ در افغانستان به بیش از ۵۸۰۰ می‌رسد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.