جنرال دمپسی: باید حضورمان را در افغانستان و عراق حفظ کنیم

گزارشگر:یک شنبه 20 سرطان 1395 - ۱۹ سرطان ۱۳۹۵

رییس پیشین ستاد مشترک ارتش امریکا با اشاره به تصمیم باراک اوباما، رییس جمهوری امریکا مبنی بر کند کردن روند خروج نیروهای امریکایی از افغانستان گفت: این اقدام برای دستیابی ارتش به پیروزی‌های پایدار لازم و ضروری است.
جنرال مارتین دمپسی، رییس پیشین ستاد مشترک ارتش امریکا در پاسخ به سوالی درباره عملیات تروریستی داعش گفت: هر زمان که موفقیتی علیه mandegar-3داعش به دست می‌آید، این گروه گردن زدن انسان‌ها را افزایش می‌دهد، یا به تخریب مکان‌های تاریخی می‌پردازد و یا از عوامل انتحاری استفاده می‌کند.
وی تاکید کرد: ما باید تاکتیک‌های آنها را پیش بینی کنیم در واقع با انجام اقدامات مشخص می‌توانیم حملات آنها را پیش از رخ دادن پیش بینی کرده و از وقوع آنها جلوگیری کنیم.
جنرال دمپسی در پاسخ به سوال دیگری درباره انتقادات وارده به حضور نظامی امریکا در مناقشات منطقه‌ای و بین‌المللی به خصوص از سوی سناتور مک کین و وجود نگاه محتاطانه بیش از حد به مسایل گفت: یکی از وظایف من در ستاد مشترک ارتش امریکا ، ارایه همه گزینه‌ها به رهبران منتخب کشور البته با ارزیابی همه فرصتها و خطرات است. اگر بخواهید در همه مناطق جهان حضور داشته باشید، باید به این مساله توجه کنید که هر از گاهی رویکردی که در خاورمیانه اتخاذ می شود ممکن است همان رویکرد در اقیانوسیه و یا در اروپا خطرزا باشد. ممکن است که این نگاه را محتاطانه اعلام کنند اما باید نگاه بلند مدت به مسایل داشته باشیم. ما باید تلاشهای خود را پایدار کنیم.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.