هند: هنوز هم طالبان از سوی حامیان‌شان پشتیبانی می‌شوند

گزارشگر:دو شنبه 5 قوس 1397 - ۰۴ قوس ۱۳۹۷

نمایندۀ همیشه‌گی هند در سازمان ملل متحد بدون ذکر نامی از پاکستان، همسایه افغانستان را متهم کرده است که برای طالبان و سایر گروه‌های تخریب کار و خشونت کار در افغانستان، پناه‌گاه امن مهیا کرده است.
سید اکبرالدین، نمایندۀ همیشه‌گی هند در سازمان ملل متحد در مورد وضعیت افغانستان گفته است: «همه ما می‌فهمیم و باورمندیم که معضله افغانستان راه حل نظامی ندارد. هنوز هم طالبان از سوی حامیانشان پشتیبانی می‌شوند، حمله‌های نظامی مخرب و خشن انجام می‌دهند، چنانچه حملۀ اخیر در غزنی و چندین بخش دیگر افغانستان را راه‌اندازی کردند. این حمله‌ها همه از سوی کسانی طرح‌ریزی و راه اندازی می‌شود که در همسایه‌گی افغانستان پناه‌گاه دارند.»
به گفتۀ این نماینده هند در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد، پناه‌گاه‌های هراس‌افگنی در همسایه‌گی افغانستان از سال‌ها به این‌سو برای ایده‌ها و اجنداهای سیاه توسط عملیات‌های شبکه‌های «هراس‌‎افگنی» چون طالبان، حقانی، داعش، القاعده و شاخه‌های دیگر آن چون لشکر طیبه و جیش محمد، مخفیگاه و محل طرح‌ریزی بوده است.
این دیپلمات هندی همچنان گفته است که این نهادها نه تنها ثبات مالی‌شان را از مالیه‌های اجباری و اخازی جبری بدست می‌آورند، بل از مجرای شبکه‌های مافیایی مواد مخدر و دزدان منابع طبیعی افغانستان، نیز کمک مالی دریافت می‌کنند. به گفتۀ او، شصت درصد درامد طالبان را نیز فروش مواد مخدر تشکیل می‌دهد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.