دبیرکُل ناتو: داعـش بـرای ایجـاد «خـلافت اسـلامی» در افغـانستان تـلاش دارد

گزارشگر:سه شنبه 6 قوس 1397 - ۰۵ قوس ۱۳۹۷

ینس استولتنبرگ، دبیرکُل ناتو می‌گوید ‌که گروه داعش تلاش دارد تا خلافت اسلامی را در افغانستان ایجاد کند.
استولتنبرگ در نشست گفت‌وگوهای مدیترانه‌یی گفته است، داعش، القاعده و دیگر گروه‌های شورشی بزرگترین چالش برای آنها در افغانستان است، اما دروازۀ همکاری برای دیگر کشورها جهت آوردن ثبات در این کشور باز می‌باشد.
mandegarبه گفتۀ دبیرکُل: «شاخۀ خراسان داعش تلاش دارد که دوباره در افغانستان جا پا پیدا کند و یکی از چالش‌های که ما در افغانستان با آن روبه‌رو هستیم داعش و القاعده است. بناً یکی از دلایل ادامه حضور ما جلوگیری از بازگشت طالبان و ایجاد خلافت توسط داعش است».
او گفت، بهترین گزینه برای مبارزه با هراس‌افگنان توان‌مند ساختن نیروی‌های داخلی است. او همچنان از کاهش نیروهای حمایت قاطع وابسته به ناتو در سال آینده میلادی نیز خبر می‌دهد.
دبیرکُل ناتو تأکید کرد است: «ما تصمیم به کاهش حضور ما در افغانستان گرفته‌ایم و قرار است ۲۰۰ سرباز خود را از افغانستان که شامل مردان و زنان می‌شوند در سال آینده بیرون کنیم؛ اما همچنان به تعهد خود برای ثبات در افغانستان باقی خواهیم ماند».
گفتنی است که گروه تروریستی داعش عمدتاً در ولایت ننگرهار حضور دارند. این گروه تاهنوز مسوولیت چندین حملۀ سنگین تروریستی در افغانستان را به‌دوش گرفته است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.