اعضای شورای ولایتی بدخشان: بخـش‌هایـی از بـدخشان در حـال سقـوط است

گزارشگر:شفیق‌الله نظری - ۱۸ قوس ۱۳۹۷

اعضای شورای ولایتی بدخشان، وضعیت امنیتی ‌را در‌ این ولایت قناعت‌بخش نمی‌دانند و از حکومت خواهان نابودی بی‌درنگ گروه‌های تروریستی‌اند.
آنان در صحبت با روزنامۀ ماندگار، حکومت مرکزی را به بی‌اراده‌گی و بی‌برنامه‌گی در مبارزه با ‌گروه‌های تروریستی متهم کرده و هشدار

mandegarمی‌دهند که اگر برای از بین بردن گرو‌ه‌های تروریستی در فصل زمستان اقدام نشود، در بهار سال ‌آینده بخش‌های زیادی از بدخشان سقوط خواهد کرد.
احمد جاوید راغی عضو شورای ولایتی بدخشان در گفت‌وگو با روزنامۀ ماندگار می‌گوید: دامنۀ ناامنی‌ها‌ همه‌روزه دامن‌گیر بدخشان شده است. به گفتۀ او: ناامنی‌ها به تمام بخش‌های بدخشان رسیده و این وضعیت مردم را نگران ساخته است.
این عضو شورای ولایتی بدخشان، حکومت مرکزی را به بی‌توجهی در راستای عقب زدن گروه‌‌های تروریستی در این ولایت متهم کرده و می‌گوید که حکومت هیچ برنامه‌یی برای نابودی تروریستان در بدخشان ندارد.
آقای راغی به این باور است که اگر حکومت برای نابودی تروریستان در بدخشان کاری نکند، بهار سال آینده بخش‌های زیادی از این ولایت سقوط خواهد کرد.
بدخشان از ولایت‌های دور دست به پایتخت می‌باشد، بخش‌هایی از آن چندین‌بار به دست تروریستان سقوط کرده است.
چهار‌سال پیش این گروه بر ولسوالی وردوجِ بدخشان حمله کردند که با تصرف این ولسوالی توانستند ساحات دیگر را نیز تهدید کنند.
به دنبال وردوج، این گروه ولسوالی یمگان را که یک دهلیز جنگی به این گروه می‌ماند نیز سقوط دادند و بخش بزرگی از برنامه‌های‌شان در استخراج معادن، جذب سربازان و آماده‌‌گی برای ناامن ساختن بیش از ده ولسوالیِ بدخشان را عملی کردند.
باشنده‌گان بدخشان در صحبت با روزنامۀ ماندگار می‌گویند، طالبان پس از حضور گسترده و سقوط ولسوالی‌ها یکی پی دیگر، در این ولایت به اذیت و آزار مردم پرداخته، مکاتب را برای چندی در ولسوالی وردوج بسته ‌کردند.
به گفتۀ آنان، طالبان خانواده‌هایی که فرزندان شان در صفوف نیرو‌های امنیتی بودند را اذیت و آزار می‌کردند.
همزمان بااین، ثناالله روحانی، سخنگوی فرماندهی پولیس بدخشان از برنامه‌های جدید برای پس زدن این گروه‌ها در فصل زمستان خبر می‌دهد و می‌گوید که نهادهای امنیتی برای نابودی تروریستان در این ولایت برنامه‌های جدیدی را طرح‌ریزی کرده‌اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.