راه‌پیمایی در غزنی برضد خشونت علیه بانوان

- ۳۰ جدی ۱۳۹۱

شماری از زنان غزنی در اعتراض به خشونت علیه زنان در این ولایت راهپیمایی  کردند.
راهپیمایان دولت را به بی‌توجهی در مورد خشونت علیه زنان متهم می‌سازند.
داکتر حمیده گلستانی از برگزار کننده‌گان این راهپیمایی می‌گوید که در چند ماه اخیر چهار مورد تجاوز و اختطاف زنان در غزنی صورت گرفته است، اما عاملان این خشونت‌ها تا اکنون بازداشت نشده اند.
خانم گلستانی گفت: «ملالی  باشندۀ قلعه نو ولسوالی خواجه عمری غزنی چند ماه قبل از سوی چهار نفر مورد تجاوز گروهی قرار گرفته است، اما تا به حال عاملان این تجاوز از سوی پولیس بازداشت نشده اند.»
خانم گلستانی افزود که در تازه‌ترین رویداد آمنه چهارده ساله باشندۀ روستای للم از مربوطات ولسوالی مقر غزنی مورد تجاوز گروهی قرار گرفت و مدینه زن جوان باشندۀ ولسوالی خواجه عمری غزنی توسط شماری از افراد مشمول شوهر سابقش اختطاف شد.
او از رسیده‌گی  به پروندۀ آمنه اظهار نگرانی کرده و می‌گوید که مسوولان غزنی پروندۀ آمنه را به ولسوالی مقر غزنی ارجاع داده اند، در حالی که ارگان های قضایی و عدلی ولسوالی مقر فعالیت لازم و جدی در این زمینه ندارند.
محمد حسین آمر امنیه ولایت غزنی می‌گوید که پولیس غزنی چندین فرد را در مورد قضایای اخیر خشونت علیه زنان بازداشت کرده و به دادستانی غزنی سپرده است.
او در خصوص قضیۀ تجاوز بر آمنه می‌گوید که یک فرد را در این خصوص بازداشت کرده اند و پروندۀ آمنه را بر اساس اصول اداری به دادستانی مقر ارجاع داده اند.
آمر امنیه ولایت غزنی می‌افزاید که شش نفر از افرادی را که قضیه اختطاف مدینه باشنده ولسوالی خواجه عمری دست دارند، نیز بازداشت کرده اند.
غزنی از ولایت‌هایی است که در چند ماه اخیر شاهد چندین مورد اعمال خشونت علیه زنان بوده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.