نتـایج ابتـدایی پنـج ولایت دیگـر اعـلام شد

گزارشگر:سه شنبه 20 قوس 1397 - ۱۹ قوس ۱۳۹۷

۲۰کمیسیون انتخابات ناوقت دیروز نتایج ابتدایی پنج ولایت را اعلام کرد. در این دور نتایج ابتدایی بدخشان، بلخ، لوگر، پکنیکا، فاریاب اعلام شده است.
عبدالروف انعامی، عبدالشکور واقف حکیمی، حجت‌الله خردمند، عبدالولی نیازی، ذبیح‌الله عتیق، فضل عظیم مجددی، احمدضیا یفتلی، نیلوفر ابراهیمی و صادقه ادیب، از بدخشان در فهرست ابتدایی راه یافته اند.
mandegarعباس ابراهیم‌زاده، حمید شریفى، احمدشاه رمضان، على محمد محقق، علم خان آزادى، رییس عبدالخالق، ظاهر مسرور، گل‌الرحمان همدرد، صیفوره نیازى، برشنا ربیع و فوزیه حمیدى نامزدانی اند که از ولایت بلخ در نتایج ابتدایی برنده شده اند.
در ولایت لوگو، اسماعیل صدیقی، وفی الله، آصف نبی‌زی و هما احمدی برنده شده اند.
محمد میرزا کتوازی، محمد داود کتوازی، نادر‌خان کتوازی و هیله مجتبی از ولایت پکتیکا در این دور به عنوان برنده‌گان اعلام شده اند.
حشمت آرمان، رسول فاریابی، حاجی هاشم، انوار باشلى، بابر جمال، سنجر کارگر، رنگینه کارگر، شفیقه یولچى و فوزیه رووفى از ولایت فاریاب در نتابج ابتدایی به عنوان برنده‌گان اعلام شده اند.
کمیسیون انتخابات پیش از این، نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی ولایت‌های بامیان، دایکندی، ارزگان، جوزجان، فراه، لغمان، کاپیسا، زابل، پروان، تخار، خوست، پنجشیر، نیمروز، سمنگان، کنر، میدان وردک، نورستان و سرپل را اعلام کرده است.
این در حالی است که سرنوشت روند بازشماری آرای ولایت کابل تاهنوز روشن نیست. مسوولان در کمیسیون انتخابات به روزنامۀ ماندگار گفته بودند که پس از اعلام ابطال آرای حوزۀ انتخاباتی کابل و تجدید نظر در این مورد، روند شمارش آرای این ولایت متوقف مانده است.
کمیسیون شکایات انتخاباتی روز پنجشنبۀ هفتۀ گذشته، همزمان با اعلام ابطال آرای انتخابات پارلمانی حوزۀ کابل، در یک نشست خبری، شماری از مسوولان انتخاباتی در کابل را از وظیفه برکنار و آنان را به پرداخت جریمۀ نقدی ۱۰۰ هزار افغانی موظف کرد. مسوولان کمیسیون شکایات انتخاباتی گفته اند که «سوءمدیریت و نقض قوانین و لوایح انتخاباتی» از سوی این افراد منجر به تقلب‌ها و جرایم انتخاباتی شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.