مسیر کشم ـ فیض‌آباد همچنان مسدود است

گزارشگر:شفیق‌الله نظری/شنبه 24 قوس 1397 - ۲۴ قوس ۱۳۹۷

مسیر کشم – فیض‌آباد از پنج روز بدین‌سو مسدود است. این وضعیت باشنده‌گان بدخشان را با چالش‌های زیادی روبه‌رو کرده است.

مسافران گیر مانده در دو طرف مسیر بسته شده، از این وضعیت ابراز نگرانی کرده به روزنامۀ ماندگار می‌گویند که از پنج‌ روز بدین‌طرف مسیر شاه‌راه کشم ـ فیض‌آباد از طرف هواداران «صفرمحمد مبارز» یکی از نامزد نماینده‌گان این ولایت مسدود شده است.

2

این در حالی‌ست‌ که نتایج ابتدایی نامزدان برندۀ انتخابات پارلمانی ولایت بدخشان را کمیسیون انتخابات شام روز دوشنبه ۱۹ قوس، اعلام کرد. پس از آن که صفرمحمد مبارز، یکی از نامزد نماینده‌گان وابسته به حزب اسلامی شاخۀ گلب‌الدین حکمتیار شامل فهرست وکلای راه یافته به مجلس نماینده‌گان از این ولایت نبود، دست به مظاهره زده و هوادارانش مسیر شاه‌راه کشم و فیض‌آباد را به‌روی رفت‌و‌آمد مسدود کردند.

هواداران این نامزد نماینده در گفت‌وگو با روزنامۀ ماندگار، کمیسیون انتخابات را به تقلب کاری متهم کرده و از حکومت می‌خواهند تا در شمارش آرای این ولایت بازنگری‌ کنند. به گفتۀ آنان، تا زمانی که آرای پاک از آرای ناپاک جدا نشود، به اعتراضات خود ادامه می‌دهند.

باشنده‌گان بدخشان می‌گویند که کشم یکی از دهلیزهای رفت‌و‌آمد در بدخشان است که راه ترانزیتی ۲۷ واحد اداری را با مرکز این ولایت وصل می‌کند.

آنان وضعیت را در شهر کشم نگران کننده گفته و از حضور افراد مسلح غیر مسوول که شامل اعتراض کننده‌گان است، شکایت می‌کنند.

در همین حال، ثناالله روحانی سخنگوی فرمانده ‌امنیۀ بدخشان با تایید مسدود بودن شاهراه کشم و فیض‌آباد به ماندگار می‌گوید، مسوولان محلی بدخشان در چندین نوبت با معترضان گفت‌وگو کرده و معترضان به بازگشایی این مسیر موافقت کردند، اما به این تعهد خود وفادار نمانده و این مسیر را مسدود نگه داشته اند.

در این حال، عبدالله ناجی نظری عضو شورای ولایتی بدخشان می‌گوید: پیشنهادات معترضان شنیده شده و از طرف مسوولان وعده سپرده شده است تا به اعتراضات آنان رسیده‌گی شود و معترضان گفته اند پس از رسیده‌گی به خواست‌های شان، این مسیر را باز می‌کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.