سیستم ترافیکی افغانستان برقی می‌شود

گزارشگر:دوشنبه 26 قوس 1397 - ۲۵ قوس ۱۳۹۷

mandegarوزارت‌های داخله و مخابرات و تکنالوژی معلوماتی تفاهم‌نامه‌یی را به امضا رسانیدند که براساس آن، سیستم ترافیکی افغانستان برقی خواهد شد.
ویس احمد برمک، وزیر داخله دیروز در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت: برقی‌سازی سیستم ترافیکی افغانستان، جزیی از برنامه اصلاحات جدید است که برای چهار سال تدوین شده است.
او گفت: «برقی‌سازی سیستم ترافیکی باعث کاهش فساد خواهد شد. ده‌ها موتر امروز در شهرهای افغانستان بدون اسناد قانونی گشت و گذار دارند و با تطبیق این سیستم از گشت و گذار آن‌ها جلوگیری می‌شود. هم‌چنان روی جعل و تزویر اسناد موترها و انتقال مواد توسط برخی موترها کنترل وضع می‌شود. خیلی موارد دیگری هم هست که با استفاده از این سیستم بهبود می‌یابد».
وزیر داخله هم‌چنان گفت که روند برقی‌سازی وزارت داخله جریان دارد و تلاش‌ها برای پرسرعت شدن این کار شدت یافته است.
از سوی هم، شهزادگل آریوبی وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی در این نشست گفت که با امضای این تفاهم‌نامه، از تخلفات ترافیکی نیز جلوگیری خواهد شد.
او افزود: «وقتی که معلومات موترها وارد سیستم برقی شود، آن زمان دوربین‌های امنیتی و مخفی نصب می‌کنیم و از خیلی تخلفات و خودسری‌ها جلوگیری خواهیم کرد».
بربنیاد گزارش‌ها بیشتر رویدادهای هراس‌افگنانه در شهر کابل با استفاده از موترهایی که اسنادشان جعلی است انجام می‌شود و نیز نبود یک سیستم درست سبب شده تا نظارت و ادارۀ موترهای بدون اسناد دشوار گردد. مسأله‌یی که ممکن با برقی سازی سیستم ترافیکی، بخش بزرگی از آن حل گردد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.