در روز نخست نام‌نویسی نامزدان ریاست‌جمهوری: ۲۲ تن بسته‌های معلوماتی گرفتند

گزارشگر:شفیق‌الله نظری/ یک شنبه 2 جدی 1397 - ۰۱ جدی ۱۳۹۷

مسوولان در کمیسیون انتخابات می‌گویند که در روز نخست ثبت نامِ نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری، ۲۲ تن بسته‌های معلوماتی را دریافت کردند.
ذبیح‌الله سادات، معاون سخنگوی کمیسیون انتخابات، در گفت‌وگو با روز نامۀ ماندگار گفت: در روز نخست پروسۀ ثبت نام نامزدان ریاست جمهوری به تعداد ۲۲ تن از این نامزدان احتمالی بسته‌های معلوماتی‌ را به‌دست آوردند.
mandegarمعاون سخنگوی کمیسیون انتخابات در ادامۀ صحبت‌هایش گفت: «تا اکنون به شمول احمدولی مسعود، نورالحق علومی، حنیف اتمر، سید احمدشاه سادات، فرامرز تمنا، شیدا محمد ابدالی، لطیف پدرام، انورالحق احدی، حکیم تورسن، زلمی رسول، سیدنورالله جلیلی، عنایت‌الله حفیظ، عظیم‌الله عظیمی، نور رحمان لیوال، فضل رحیمی و شمار دیگر از نامزدان احتمالی در انتخابات ریاست‌‌جمهوری‌ پیش‌رو بسته‌های معلوماتی را در یافت کرده اند».
معاون سخنگوی کمیسیون انتخابات می‌گوید که این روند برای ۱۲ روز ادامه دارد.

اصلاحات پیش از انتخابات
در عین حال، مسوولان در کمیسیون انتخابات می‌گویند که پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در تشکیلات این کمیسیون اصلاحات واقعی به میان خواهد آمد.
معاون سخنگوی کمیسیون انتخابات به روزنامۀ ماندگار گفت که انتخابات در زمان معین آن (۳۱ سال ۹۸) برگزار می‌شود.
سید ذبیح‌الله سادات معاون سخنگوی این کمیسیون خاطر نشان کرد: پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری اصلاحات بنیادی در این نهاد ایجاد می‌شود.
او با اشاره به آماده‌گی‌ها برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در کمیسیون انتخابات گفت: مشکلات فنی برای برگزاری این انتخابات وجود ندارد و کمیسیون برای برگزاری انتخابات در زمان مشخص آماده‌گی دارد.
معاون سخنگوی کمیسیون انتخابات امنیت را یکی از چالش‌های فرا راه برگزاری انتخابات پیش‌رو دانسته و می‌گوید که نهادهای بین‌المللی و جامعۀ جهانی در امر تمویل مالی انتخابات پیشرو وعده همکاری کرده است.
فهرست ابتدایی نامزدان در ۱۸ جدی و فهرست نهایی پس از رسیده‌گی به شکایات به تاریخ ۵ حوت منتشر خواهد شد. این نامزدان برای دو ماه از تاریخ ۲۸ دلو تا ۲۸ حمل برای مبارزات انتخاباتی فرصت دارند.
بر اساس این جدول زمانی، انتخابات ریاست‌جمهوری قرار است در ۳۱ حمل سال ۱۳۹۸ برگزار شود و نتایج نهایی آن در ۲۵ جوزا اعلام خواهد شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.