احمدولی مسعود نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری: حکومت وحدت ملی رسیدن به صلح را یک امر غیرممکن می‌سازد

- ۰۵ دلو ۱۳۹۷

ماندگار: در روزهای پسین و همزمان با داغ شدن دوبارۀ گفت‌وگوهای صلح با طالبان، شماری از سفرای مقیم کابل با احمدولی مسعود، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ملاقات کردند.
این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در این دیدارها به ناکامی‌های مسوولان حکومت وحدت ملی در بخش‌های مختلف و به ویژه صلح انگشت گذاشته و گفته است که رهبری و حکومت فعلی رسیدن به صلح را یک امر غیرممکن  می‌سازد.
mandegarدر دیدارهای جداگانه با آقای الکساندر مانتیسکی سفیر فدراتیف روسیه و آقای وینای کمار سفیر جمهوری هندوستان در منزل احمدولی مسعود، صحبت‌هایی پیرامون صلح صورت گرفت.
احمدولی مسعود، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در این دیدارها گفته است: تأکید همیشگی ما بر این بوده است که دستیابی به صلح پایدار در افغانستان مستلزم یک وفاق ملی میان همه نیروهای داخل و همسویی همه بازیگران ذی‌نفع منطقه و فرامنطقه می‌باشد.
به گفتۀ این نامزد ریاست‌جمهوری: با شناخت و تجربۀ ناکام رهبری و حکومت موجود، تداوم این رژیم در هر صورت ممکن و به هر شکل ممکن چه امروز و چه در صورت پیروزی احتمالی در انتخابات، رسیدن به صلح را یک امر غیرممکن می‌سازد.
گفتنی که امریکایی‌ها و طالبان بدون در نظر گرفتن حکومت افغانستان دور چهارم گفت‌وگوهای خود را در دوحه انجام داده‌اند. رسانه‌ها از احتمال توافق میان امریکایی‌ها و طالبان نیز خبر داده‌اند.

mandegar

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.