پرسش‌هایی‌که پیش از ازدواج باید به آن‌ها پاسخ بدهید

گزارشگر:منبع: waysinlife ترجمه: مرضیة نوروزی - ۰۳ دلو ۱۳۹۱

بخش دوم و پایانی

آیا زمان کافی صرف شناخت یک‌دیگر کرده‌اید؟
هرگز بر اساس یک شناخت کوتاه‌مدت و احساس عشق گذرا، تعهد مادام‌العمر به زنده‌گی شکل نمی‌گیرد و حتا زوج‌هایی که مطمین هستند عاشقِ هم شده‌اند، نباید عجولانه تصمیم به ازدواج بگیرند. برای ازدواج، شناخت بیش‌تری از یک‌دیگر و خصوصیات هم نیاز است و حداقل ۶ ماه برای شناخت بیش‌تر با یک‌دیگر در تعامل و ارتباط باشید.

چه کسی کارهای روزمره خانه را اداره خواهد کرد؟
اگر زن علاوه بر مسوولیت‌های خانه، شاغل هم باشد، به سرعت ممکن است به دلیل مشغله کاری بعد از گذشت مدت زمانی دچار زودرنجی یا افسرده‌گی شود. بسیاری از مشاوران معتقد اند باید زن و مرد فهرستی از تمام کارهای خانه را تهیه کنند و سپس هر کدام، عادلانه انجام بخشی از کارهای خانه را بر عهده گیرند. فراموش نکنید صبور بودن، درک و سازگاری مهم‌ترین نکته‌هایی هستند که هر دوی شما باید به آن توجه کنید.

چه‌گونه تعهدمان به ازدواج مستحکم شود؟
داکتر کالوانز و دکتر استون سمیرنگ، روان‌شناسانی که درباره چه‌گونه‌گی سازگاری زوج‌ها مطالعاتی انجام داده‌اند، معتقدند باید به توجه و دل‌سردی ناگهانی به همسر (دمدمی‌مزاج بودن) به عنوان یک زنگ خطر توجه کرد. نداشتن ثبات شخصیت، یکی از عواملی است که می‌تواند در فروپاشی زنده‌گی نقش داشته باشد.

آیا همسرتان از نظر عاطفی به ثبات احساس و بلوغ رسیده است؟
بهتر است قبل از تصمیم به ازدواج و شروع زنده‌گی مشترک، زمانی که با فرد مورد علاقهتان بیرون می‌روید، کمی واقع‌بینانه‌تر و به دور از احساس علاقه و دوست داشتن، به رفتارهای او از نظر ثبات اخلاقی و بلوغ رفتاری، توجه و آن‌ها را ارزیابی کنید. از طرز صحبت کردن گرفته تا نوع برخورد در شرایط متفاوت. معمولاً افرادی که از نظر شخصیتی به بلوغ کامل نرسیده‌اند، یا اعتماد به نفس پایینی دارند، بیشتر در معرض مصرف الکول و مواد مخدر هستند. نتایج یک بررسی روی ۲۰هزار زوج مطلقه، نشان می‌دهد ۴۴ درصد طلاق‌ها به دلیل مصرف الکول و مواد مخدر است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.