سناتوران امریکایی: خروج شتاب‌زده دستاوردها و امنیت ملی امریکا را با خطر مواجه می‌سازد

- ۱۲ دلو ۱۳۹۷

سنای امریکا در اقدامی دو حزبی با تصمیم دونالد ترامپ برای خروج نیروهای امریکایی از سوریه و افغانستان مخالفت کرد.
پیش‌نویس لایحه‌یی که میچ مک‌کانل، سناتور کنتاکی برای مخالفت با تصمیم دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا برای خروج نیروهای نظامی امریکایی از سوریه و افغانستان نوشت، با ۶۸ رأی موافق در برابر ۲۳ رأی مخالف تصویب شد و تقریباً تمام سناتوران جمهوری‌خواه از آن حمایت mandegarکردند.
این لایحه به لایحه سیاست گسترده‌تری دربارۀ خاورمیانه اضافه خواهد شد؛ لایحه‌یی که به نظر می‌رسد در روزهای آینده به راحتی تصویب شود.
این دومین‌بار طی دو ماه اخیر میلادی است که سناتوران جمهوری‌خواه با سیاست خارجی دونالد ترامپ مخالفت کرده‌اند. در ماه دسامبر ۵۶ سناتور به پایان همکاری نظامی امریکا با عربستان در جنگ یمن رأی دادند و مقابله دو حزبی قدرت‌مندی را علیه دفاع ترامپ از سعودی‌ها بر سر قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی به نمایش گذاشتند.
مک‌کانل در این لایحه هشدار داده است: خروج شتاب‌زده نیروهای امریکایی از هر یک از این کشورها (سوریه یا افغانستان) می‌تواند دستاوردهایی که به سختی به دست آمده و همچنان امنیت ملی امریکا را در خطر قرار دهد.
مک‌کانل بدون آنکه مستقیماً از ترامپ نام ببرد، با سیاست‌های انزواگرایانۀ او مخالفت و اظهار کرد: لازم است که امریکا ایتلاف جهانی مبارزه با تروریسم در جهان را حفظ و سرپرستی کرده و از شرکای محلی‌مان پشتیبانی کند.
او در سخنرانی خود در مجلس سنا گفت: بر این باورم که تهدیدها همچنان باقی مانده‌اند. داعش و القاعده هنوز کاملاً شکست نخورده‌اند و منافع امنیت ملی امریکا نیازمند ادامه پایبندی به مأموریت کشور در این مناطق است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.