داکتر ابراهیم ملکزاده در خاک آرمید

- ۱۹ دلو ۱۳۹۷

ماندگار: داکتر ابراهیم ملکزاد از فرماندهان معروف جهاد و مقاومت و نمایندۀ مردم غور در مجلس نماینده‌گان، دیروز پس از مراسم رسمی در محوطۀ شورای ملی به خاک سپرده شد.
ابراهیم ملکزاده یکی از چهره‌های پُرنفوذ جهادی و عضو شورای رهبری حزب جمعیت اسلامی بود که در چندین عملیات بر ضد طالبان در غور فرماندهی جنگ را در دست داشت. از او به عنوان مدافع راستین مردم در برابر گروه‌های تروریستی یاد می‌شود.
mandegarاو به روز سه‌شنبۀ هفتۀ گذشته در کابل درگذشت. دلیل مرگ آقای ملکزاده گاز گرفته‌گی عنوان شده است.
داکتر ملکزاده به نماینده‌گی از مردم غور در دور هفدهم پارلمان حضور داشت و در انتخابات ۲۸ میزان نیز از این ولایت به پارلمان راه یافته بود. او در انتخابات پارلمانی اخیر نیز بیشترین رأی را در ولایت غور داشت.
داکتر محمدابراهیم ملکزاده فرزند میرزا عبدالرحمن ملکزاده در سال ۱۳۴۶ خورشیدی در قریۀ سرجنگل ولسوالی تیوره ولایت غور دیده به جهان گذاشت. مرحوم ملکزاده آموزش‌های آغازین را در مکتب ابتداییۀ چهل ابدال و دورۀ متوسطه را در لیسۀ تیوره به پایان رساند.
او تحصیلات عالی خود را در بیرون از افغانستان ادامه داد و در دهۀ شصت خورشیدی تحصیلات خود در مورد علوم سیاسی و تاریخ اسلام را در معهد عالی انصار در پشاور به پایان رساند. مرحوم ملکزاده سپس طبق ضرورت‌های آن زمان تخصص در طب اطفال را از نهاد بین‌المللی آی.ام.سی به دست آورد.
مرحوم ابراهیم ملکزاده تا حوت ۱۳۶۹ خورشیدی مصروف  عرضۀ خدمات صحی به نیازمندان منطقه بود بعد از اینکه محمد طاهر ملکزاده برادر ارشدش که فرمانده قرارگاه توحید به شهادت رسید، بر اساس فیصلۀ شورای نظامی قرارگاه توحید و موسفیدان منطقه، مسوولیت نظامی را به عهده گرفت.
داکتر ابراهیم ملکزاده پس از شکل‌گیری جبهۀ مقاومت ملی مردم افغانستان به رهبری شهید احمدشاه مسعود، قهرمان ملی کشور درایت بیشتری به خرج داد در برابر گروه‌های تروریستی به نمادی از مقاومت و مبارزه تبدیل شد. شهید مسعود بارها از کارنامۀ ابراهیم ملکزاده و همرزمانش با ستایش یاد کرده بود.
گفتنی است که مرحوم ملکزاده پس از به میان آمدن حکومت‌داری جدید در کشور به عنوان والی غور و مشاور وزارت داخله و نمایندۀ مردم در مجلس کار کرد.
همسنگران و شهروندان زیادی پس از همه‌گانی شدن خبر درگذشت داکتر ملکزاده به تقسیم خاطرات و روایت‌هایی از مقاومت و پای‌مردی او در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها پرداختند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.