پنج‌روز پس از اعلام فهرست ابتدایی نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری/ هیـچ شـکایتـی ثبت نشـده است

گزارشگر:شفیق‌الله نظری - ۲۱ دلو ۱۳۹۷

پنج‌روز پس از اعلام فهرست ابتدایی نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری، تاهنوز هیچ شکایتی ثبت نشده است.
مسوولان در کمیسیون شکایات انتخاباتی از آماد‌ه‌گی‌های کامل برای رسیده‌گی به اعتراضات و شکایات نسبت به نامزدان انتخاباتی ریاست‌جمهوری خبر می‌دهند.
mandegarکمیسیون انتخابات فهرست ابتدایی نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده را ناوقت سه شنبۀ هفتۀ پیش همه‌گانی ساخت.
علی‌رضا روحانی دبیر و سخنگوی کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی در گفت‌وگو با روزنامۀ ماندگار گفت: برای رسیده‌گی به اعتراضات و شکایات نسبت به فهرست ابتدایی نامزدان آماده‌گی کامل داریم و پس از اعلام این فهرست مکلفیت و صلاحیت پیدا کرده‌ایم که به شکایات و اعتراضات، رسیده‌گی کنیم.
آقای روحانی می‌گوید: تا اکنون هیچ شکایت و اعتراضی در پیوند با هیچ یکی از نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری به ما نرسیده است. آقای روحانی در ادامۀ این گفت‌وگو خاطر نشان کرد: مطابق فقرۀ دومِ مادۀ هفتادوچهارم قانون انتخابات، اشخاصی که در مورد فهرست ابتدایی نامزدان ریاست‌جمهوری اعتراض و شکایت داشته باشند، می‌توانند اعتراض و شکایات‌شان را در خلال دو هفته پس از نشر آن به کمیسیون شکایات انتخاباتی ثبت کنند.
آقای روحانی اطمینان می‌دهد که کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی مطابق قانون انتخابات و کارشیوه‌های داخلی، به اعتراضات و شکایاتِ مستند شهروندان رسیده‌گی می‌کند و تصمیم آنان نهایی و غیرقابل تغییر است.
در انتخابات ریاست‌جمهوری سال پیش‌رو ۱۸ تن خود را نامزد کرده‌اند. احمدولی مسعود، پروفیسور غلام فاروق نجرابی، حاجی محمد ابراهیم الکوزی، داکتر زلمی رسول، دکتور عبدالله عبدالله، دکتور فرامرز تمنا، دکتور عبداللطیف پدرام، رحمت‌الله نبیل، سید نورالله جلیلی، شیدا محمد ابدالی، عنایت‌الله حفیظ، گلبدین حکمتیار، محمداشرف غنی، محمدحنیف اتمر، محمدحکیم تورسن، محمد شهاب حکیمی، نورمحمد لیوال و نورالحق علومی نامزدانی اند که در فهرست ابتدایی شامل شده اند، در این فهرست هیچ ثبت نام شونده‌یی حذف نشده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.