دادستانی کُل به مردم: سندهای فساد مسوولان پیشین کمیسیون‌های انتخاباتی را به ما بسپارید

گزارشگر:شفیق نظری - ۳۰ دلو ۱۳۹۷

مسوولان در دادستانی کُل کشور از شهروندان می‌خواهند تا جهت تکمیل شدن پروندۀ مسوولان پیشین کمیسیون‌های انتخاباتی اسناد دست داشتۀ خود را به این اداره بسپارند.
آنان همچنان می‌گویند که تحقیقات بالای پرونده‌های اعضای پیشین کمیسون‌های انتخاباتی آغاز شده است.
mandegarهفتۀ پیش طرح تعدیل قانون انتخابات پس از تصویب در کابینه توشیح و اجرایی شده و پس از توشیح این طرح، ریاست حکومت وحدت ملی اعلام کرد که کمیشنران و رییسان کمیسیون‌های انتخاباتی عزل شده محسوب می‌شوند و به نهادهای عدلی و قضایی معرفی شدند.
جمشید رسولی سخنگوی دادستانی کُل در گفت‌وگو با روزنامۀ ماندگار می‌گوید: پس از عزل کمیشنران و رییسان کمیسیون‌های انتخاباتی دادستانی کُل دوازده تن از اعضای برکنار شدۀ کمیسیون‌‌های انتخاباتی را ممنوع‌الخروج اعلام کرد.
سخنگوی دادستانی کُل می‌گوید که پرونده‌های کمیشنران کمیسیون‌های انتخاباتی به این نهاد رسیده است. به گفتۀ او این پرونده شامل قضایای سوء‌استفاده از صلاحیت‌های وظیفه‌یی است و پس از تحقیقات جزییات بیشتر این اتهامات روشن می‌شود.
آقای رسولی خاطر نشان کرد که دادستانی کُل برای بررسی همه‌جانبۀ این پرونده، هیأتی را توظیف کرده‌است.
سخنگوی دادستانی کُل همچنان می‌گوید، هیأت توظیف شده به منظور تکمیل تحقیقات و بررسی‌های همه‌جانبه، با استفاده از دو روش کار خود را آغاز کرده است، در مرحلۀ نخست کمیتۀ تحقیقات ممنوع‌الخروجی اعضای کمیسیون‌ها را مورد بررسی قرا داده و و در مر حلۀ دوم، روی چگونگی نوعیت پرونده‌های آنان کار خود را آغاز کرده است.
آقای رسولی در ادامۀ این گفت‌وگو از مردم می‌خواهد، در صورتی ‌که در بارۀ سوء‌استفاده از صلاحیت وظیفه‌یی توسط کمیشنران پیشین کمیسیون‌‌های انتخابات سند و مدرکی در دست داشته باشند، با این نهاد شریک کنند.
دادستانی کُل اطمینان می‌دهد که پرونده را به ‌صورت عادلانه و همه‌جانبه در روشنایی احکام قانون به‌گونۀ بی‌طرفانه و مستقلانه رسیده‌گی کرده و متکی بر اسناد، شواهد و مدارکی که از طرف نهادها و افراد در جریان تحقیق به‌ دسترس هیأت قرار گیرد، تصمیم قانونی اتخاذ کرده و از نتایج آن در حدود احکام قانون اطلاع‌رسانی می‌کند.
پیش از این، شماری از نهادهای ناظر انتخاباتی پس از عزل کمیشنران و رییسان کمیسیون‌های انتخاباتی به قرنطین شدن آرای انتخابات مجلس نماینده‌گان تأکید کرده و گفته بودند که نبود کمیشنران در کمیسیون‌های انتخاباتی یک خلاء کلان در کارهای انتخاباتی است و نباید در این خصوص بی‌توجهی صورت گیرد. به باور نهادهای ناظر، رییسان دبیرخانۀ کمیسیون‌های انتخاباتی که به حیث سرپرستان تعیین شده اند، صلاحیت مداخله در نتایج انتخابات را ندارند. به گفتۀ آنان نیاز است تا زمان معرفی کمیشنران جدید آرای انتخابات مجلس نماینده‌گان قرنطین شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.