شرکت‌های مخـابراتی صـدها میلیون افغـانی جریمـه شـده‌اند

- ۰۳ حوت ۱۳۹۷

اترا یا ادارۀ تنظیم خدمات مخابراتی اعلام کرده است که شرکت‌های مخابراتی به دلیل، پایین بودن کیفیت خدمات‌شان و فعال‌سازی خودسرانه پیشکش‌های خدماتی‌شان برای مشترکین، در سه ماه گذشته، صدها میلیون افغانی جریمه شده‌اند.
mandegarنجیب‌الله عزیزی رییس ادارۀ تنظیم خدمات مخابراتی، از تطبیق کارشیوه‌های جدید ارایه خدمات مخابراتی در کشور می‌دهد.
آقای عزیزی می‌گوید که به دلیل افزایش شکایات مشترکین خدمات مخابراتی و انترنتی از پایین بودن کیفیت خدمات و اقدام‌های خود سر شرکت‌های مخابراتی، این شرکت‌ها موظف شده‌اند که بدون رضایت مشتریان از فعال سازی بسته‌های خدماتی پرهیز کرده و کیفیت خدمات را نیز بهبود ببخشند.
اخیراً کارزاری در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاده است که کاربران در جریان این کارزار، شرکت‌های مخابراتی را به فعال‌سازی خودسرانه بسته‌های خدمات مخابراتی و انترنتی متهم کرده‌اند. ادارۀ اترا نیز در این کمپاین به بی‌تفاوتی متهم شده است.
رییس ادارۀ اترا اما تأکید کرد که شرکت‌های مخابراتی به دلیل اقدام‌های خودسرانه و پایین بودن کیفیت خدمات  مخابراتی جریمه شده و هر شرکت در جریان سه ماه گذشته دستکم ۱۰۰ میلیون افغانی جریمه شده است.
او شکایاتی را که در جریان یک ربع گذشته مبنی بر پایین بودن کیفیت خدمات و فعال‌سازی خودسرانه پیشکش‌های خدماتی به مشتریان از سوی شرکت های مخابراتی، ثبت شده‌اند را بالغ بر ۶ هزار شکایت دانسته گفت که به ۹۰ درصد این شکایات رسیده‌گی شده است.
عزیزی وعده می‌دهد که از این پس نظارت جدی از ارایه خدمات مخابراتی و انترنتی توسط شرکت‌های خصوصی صورت خواهد گرفته و از اعمال خود سر این شرکت‌ها جلوگیری خواهد شد.
او همچنان از بهبود روز افزون کیفیت خدمات مخابراتی و انترنتی و گسترش ساحه پوشش این خدمات در سال‌های آینده خبر داده تاکید کرد که براساس برنامه‌های حکومت تا پنج‌سال آینده قرار است بالغ بر یک میلیارد دالر از مجرای خدمات مخابراتی عواید دریافت شود.
به بیان او، تا دو سال دیگر تمام روستاهای کشور به خدمات مخابراتی وصل خواهند شد، تعداد کاربران انترنت به ۱۵ میلیون تن افزایش خواهد یافت و بیش از ۵۰۰ مکتب نیز به انترنت وصل خواهد شد.
گفتنی است که هم اکنون با فعال بودن ۶ شرکت مخابراتی براساس آمارها، ۸۰ درصد شهروندان به خدمات مخابراتی دسترسی دارند. گفته می‌شود ۳ میلیون دالر در سال‌های اخیر روی بخش مخابرات سرمایه‌گذاری شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.