شب و روزهای مرگبار برای نیروهای امنیتی در هلمند

- ۰۴ حمل ۱۳۹۸

سه شب پیش، افراد طالبان بر چند پاسگاه نیروهای امنیتی در ولسوالی سنگینِ ولایت هلمند حمله کردند. این حمله طالبان برای نیروهای امنیتی بسیار مرگبار بود.
براساس معلومات منابع امنیتی، در این حمله طالبان که بر چند پاسگاه همزمان صورت گرفته است، اجساد حدود ۳۵ سرباز ارتش به مرکز نظامی شوراب در قول اردوی ۲۱۵ میوند انتقال داده شده اند.
mandegarیک منبع امنیتی که نمی‌خواهند نامش گرفته شود به هُشدار می‌گوید که در این حمله، بیشتر از ۵۰ سرباز ارتش نیز زخمی شده اند که همه‌گی به قول اردوی میوند انتقال یافته اند.
طالبان در کنار حمله به پاسگاه سربازان ارتش، به پاسگاه‌های سربازان پارتیزانی که مربوط امنیت ملی می‌شود نیز حمله کرده اند. اما در مورد تلفات این نیروهای محلی هنوز اطلاعات دقیق در دست نیست. منابع رسمی ارتش در ولایت هلمند هنوز حاضر نشده اند در مورد جزئیات این رویداد با رسانه‌ها حرفی بزنند.
اما هاشم الکوزی، رییس کمیسون امنیت داخلی مجلس سنا که باشندۀ اصلی ولسوالی سنگین ولایت هلمند است می‌گوید که در این حمله طالبان، ۴۸ سرباز ارتش، ۱۰ سرباز از قطعۀ پارتیزانی که به نیروهای سنگوری مشهور اند و ۷ سرباز پولیس کشته شده اند.
آقای الکوزی می‌افزاید معلوماتی که او دارد نشان می‌دهد که همچنان ۳۸ نفر از نیروهای امنیتی افغانستان در این حمله طالبان زخم برداشته اند.
در سویی دیگر، عطاوالله افغان، رییس شورای ولایتی هلمند نیز به هُشدار می‌گوید، اطلاعاتی که او دارد در این حمله طالبان، ۲۰ نظامی کشته شده و کمتر از ۳۰ سرباز زخم برداشته اند. این تفاوت در آمار در شمار تلفات نیروهای ارتش، به این دلیل است که قول اردوی ۲۱۵ میوند نمی‌خواهد اطلاعات دقیق در اختیار رسانه‌ها و دیگران قرار بدهد.
عمر زواک، سخنگوی والی هلمند، وقوع درگیری و وارد شدن تلفات به نیروهای امنیتی را تایید می‌کند و می‌گوید که ده‌ها سرباز کشته و زخمی شده اند. او می‌گوید در حملات هوایی که بر این ولسوالی صورت گرفته است، به نیروهای طالبان نیز تلفات جدی وارد شده است، اما آمار دقیق همچنان وجود ندارد.
با این حال، گروه طالبان ادعا دارند که در حمله به ولسوالی سنگین، ۶۳ سرباز امنیتی را کشته و تمامی تجهیزات آن ها را با خود برده اند. در اول ماه مارچ نیز، گروه طالبان وارد قول اردوی ۲۱۵ میوند شدند و نزدیک به چهل ساعت با نیروهای امنیتی به درگیری پرداختند. در این حمله طالبان، بیشتر از ۵۰ سرباز امنیتی کشته شدند و نزدیک به ۲۰ سرباز دیگر زخم برداشتند.
هر چند وزیر دفاع در سفرش به این قول اردو، شمار تلفات نظامیان را ۲۵ نفر عنوان کرد، اما گزارش‌های بعدش نشان داد که در این حمله بیشتر از ۵۰ سرباز و کارمند این قول اردو کشته شدند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.