وزارت داخله پس از سقوط ارغنج‌خواه: بخـش‌هایـی از ایـن ولسـوالی دوباره تصـرف شـده است

- ۱۰ حمل ۱۳۹۸

ماندگار: مسوولان در وزارت امور داخله تایید می‌کنند که ولسوالی ارغنج‌خواه ولایت بدخشان به دست طالبان سقوط کرده و نیروهای امنیتی از آن منطقه عقب‌نشینی کرده اند.
نصرت رحیمی، معاون سخنگوی وزارت امور داخله در ویدیویی که دیروز شنبه، ۱۰ حمل به دفتر روزنامۀ ماندگار فرستاده است، می‌گوید که به دلیل آنکه به نیروهای امنیتی تلفات وارد نشود، این نیروها از منطقۀ ارغنج‌خواه «موقتاً عقب‌نشینی» کرده اند.
mandegarبه گفتۀ آقای رحیمی، وزارت داخله اقداماتی را برای مستقر شدن دوبارۀ نیروهای امنیتی به این منطقه، روی دست گرفته اند. او اما از چگونه‌گی این اقدامات چیز نگفته است.
ناوقت‌های جمعه شب طالبان به ولسوالی ارغنج‌خواه ولایت بدخشان حمله کردند و پس از عقب‌نشینی نیروهای امنیتی طالبان این منطقه را در ادارۀ خود گرفتند.
با این حال، مسوولان در وزارت دفاع ملی دیروز شنبه، ۱۰ حمل با نشر اعلامیه‌یی مدعی شدند که بخش‌هایی از این منطقه دوباره به ادارۀ نیروهای امنیتی در آمده است. در خبرنامۀ این وزارت آمده است که در جریان درگیری‌های دیروز و پیش‌روی‌های نیروهای امنیتی و دفاعی، ۷ طالب کشته و ۳ تن دیگر زخمی شده اند.
همزمان بااین، مسوولان در قول اردوی ۲۰۹ شاهین نیز دیروز گفتند که پس از آغاز عملیات نیروهای امنیتی در ولسوالی ارغنج‌خواه، شماری از باشنده‌گان این ولسوالی و ولسوالی‌های همجوار به حمایتِ نیروهای امنیتی و برای سرکوب هراس‌افگنان طالب نیز بسیج شده اند.
قول اردوی ۲۰۹ شاهین دیروز با پخش خبرنامه‌یی همچنان مدعی شدند که بخشی از مردم ولسوالی‌های ولایت بدخشان به حمایت نیروهای امنیتی بسیج شده و در برابر «تروریستان قیام» کردند.
در خبرنامه همچنان آمده است: «ولسوالی ارغنج‌خواهِ ولایت بدخشان که دیشب نیروهای امنیتی به‌خاطر کاهش و جلوگیری از تلفات ملکی به صورت تکتیکی عقب‌نشینی کرده بود، امروز]دیروز[ بخش‌های از این ولسوالی دوباره به تصرف نیروهای امنیتی در آمدند».
در خبرنامه آمده است که در جریان درگیری‌های امروز و پیش‌روی‌های نیروهای امنیتی و دفاعی تاکنون ۷ هراس‌افگن کشته و ۳ تن دیگر زخمی شدند.
از سویی هم، برخی از اعضای شورای ولایتی بدخشان می‌گویند که نیروهای امنیتی مستقر در ولسوالی ارغنج‌خواه پس از ۲۰ ساعت مقاومت با طالبان، مجبور به فرار شدند و تمام تجهیزات آنان به دست طالبان افتاده است. اعضای شورای ولسوالی بدخشان همچنان دلیل سقوط ارغنج‌خواه و عقب‌نشینی نیروهای امنیتی را «نرسیدن نیروهای کمکی و تجهیزات به این نیروها» عنوان کرده اند.
مقام‌ها در شورای ولایتی بدخشان اما می‌گویند که در این درگیری ۱۴ سرباز امنیتی و خیزش مردمی کشته و ۱۰ تن دیگر زخمی شده اند. مقام‌های شورای ولایتی در بدخشان گفته اند که با سقوط ولسوالی ارغنج‌خواه، ولسوالی‌های شغنان، اشکاشم، خاش، شهدا، بهارک و جرم در معرض تهدید طالبان قرار گرفته است.
به گفتۀ آنان، وضعیت بدخشان نگران کننده است و اکنون بیش از ۶۰۰ طالب در اطراف شهر فیض‌آباد و ولسوالی بهارک بدخشان حضور دارند و اگر حکومت به این مشکل رسیده‌گی نکند، طالبان بر این مناطق نیز حمله خواهند کرد.
حملۀ طالبان به ولایت غزنی
همزمان بااین، وزارت امور داخله دیروز شنبه تایید کرد که حمله بر حوزۀ سوم ولایت غزنی را نیز تأئید کرد و گفت که در این حمله، هشت تن از نیروهای امنیتی کشته شده اند.
نصرت رحیمی، معاون سخنگوی وزارت امور داخله در ویدیویی که دیروز شنبه، ۱۰ حمل به دفتر روزنامۀ ماندگار فرستاد، گفته است که وضعیت امنیتی ولایت غزنی قابل نگرانی نیست و نهادهای مختلف امنیتی در هماهنگی با هم برای مهار حملۀ دشمنی کار می‌کنند.
این در حالی است که جمعه شبِ گذشته در نتیجۀ حمله گروهی طالبان مسلح بر دو پاسگاه در شرق شهر غزنی، ۹ پولیس کشته و ۶ تن دیگر آنان زخمی شده‌اند. آمر حوزۀ سوم امنیتی پولیس شهر غزنی نیز در این رویداد کشته شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.