در اوج گفت‌وگوها برای پایان جنـــگ مهـاجمان مسلـح پـایتخت را آمـاج قـرار دادنـد

گزارشگر:روح‌الله بهزاد - ۳۱ حمل ۱۳۹۸

دیروز شنبه، ۳۱ حمل پنج مهاجم مسلح به وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی حمله کردند. گزارش‌ها می‌رسانند که یکی از مهاجمان نخست خود را در نزدیک دَرِ ورودی این وزارت منفجر می‌سازد و پس از آن، چهار مهاجم دیگر وارد ساختمان وزارت مخابرات می‌شوند.
این مهاجمان نزدیک به پنج ساعت با نیروهای امنیتی کشور درگیری و مقاومت می‌کنند. این در حالی است که ساختمان وزارت‌خانه‌های مخابرات و تکنالوژی معلوماتی در کنار هم قرار دارند. مسوولان در وزارت امور داخله اعلام کرده‌اند که تمام کارمندان این دو وزارت را نجات داده‌اند.
mandegarدر این میان، وزارت صحت عامه اعلام کرده است که شش زخمی این رویداد به بیمارستان‌های دولتی انتقال داده شده است. گواهان رویداد می‌گویند که مهاجمان لباس نیروهای امنیتی را به تن داشتند.
از سویی هم، گروه طالبان مسوولیت این حمله را نپذیرفته اند. ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی این گروه در تویتی نوشته است که حمله به وزارت مخابرات کار افراد این گروه نیست. اما تصاویری که در صفحۀ رسمی فیسبوک نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت داخله منشر شده نشان می‌دهد که مهاجمان پرچم گروه داعش را با خود حمل می‌کنند؛ هرچند گروه داعش نیز تا کنون رسماً مسوولیت این رویداد را به عهده نگرفته است.
ریاست حکومت وحدت ملی با پخش اعلامیه‌یی به نقل از محمداشرف غنی نگاشته است که «دشمنان افغانستان» با حمله به تأسیسات عامه و مأموران خدمات ملکی نشان دادند که جز «دشمنی و کشتار مردم» هدف دیگری ندارند.
در اعلامیه به نقل از آقای غنی آمده است که «حملات وحشیانه» مانع رسیدن مردم به آرمان‌های شان نمی‌شود و نیز عزم و ارادۀ نیروهای امنیتی افغانستان را در امر مبارزه با تروریسم راسخ‌تر می‌سازد.
داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت در صفحۀ رسمی فیسبوکش در واکنش به این حمله نگاشته است که «دشمنان» نمى‌توانند با مختل ساختن زنده‌گى و برهم زدن آرامش شهروندان ملکى، به «خواست‌هاى شوم‌شان» برسند.
گفتنی است که مسوولان در وزارت داخله تا پایان شام دیروز آمار دقیق قربانیان این رویداد را با رسانه‌ها شریک نساختند.
این حمله در حالی صورت می‌گیرد که اخیراً نشست قطر که قرار بود روز جمعه برگزار شود، لغو شد. مسوولان در حکومت می‌گویند که این نشست از سوی حکومت قطر لغو شده است. به گفتۀ سخنگویان ریاست حکومت وحدت ملی، دلیل لغو این نشست، عدم تفاهم حکومت قطر با فهرست اشتراک کننده‌گان این نشست بوده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.