مشاور پیشین ترامپ: اگر امریکا خارج شود حکومت افغانستان سقوط می‌کند

- ۲۱ ثور ۱۳۹۸

مک ماستر مشاور پیشین امنیت ملی دونالد ترامپ هُشدار داده که اگر امریکا از افغانستان خارج شود، حکومت افغانستان سقوط خواهد کرد.
مک ماستر در اظهاراتی گفت که خروج امریکا از افغانستان، زمینه را برای ایجاد خلافت گروه‌های «هراس‌افگن» در این کشور ایجاد خواهد کرد.
ماستر گفت: «امریکایی‌ها باید جنگ را در افغانستان همچون یک بیمه نامه مهم در برابر آن‌چه‌که می‌تواند در کشور خودشان رخ بدهد، بپندارند.
mandegarسقوط حکومت افغانستان که از پشتیبانی امریکا برخوردار است سبب ایجاد یک منطقۀ شناخته شده همچون خراسان برای گروه‌های تروریستی خواهد شد».
وی افزود: «آنچه این گروه‌ها می‌کوشند ایجاد کنند امارت‌ها است و سپس این امارت‌ها را در یک خلافتی درآمیزند که آنان مردم را به زنده‌گی زیر رژیم وحشیانۀ شان ناگزیر سازند و سپس هراس را برای حمله به دشمنان نزدیک‌شان، کشورهای عربی، اسراییل و دشمنان دور، اروپا و ایالات متحده صادر کنند».
ماستر در ادامه گفت، افغانستان به سویس مبدل نخواهد گشت، اما می‌تواند یک افغانستان همانند دهه هفتاد باشد نه یک افغانستانی‌ که در دورۀ طالبان بود.
این اظهارات مک ماستر یکی از مقام‌های معتبر سابق نظامی امریکا در حالی است که در جریان گفت‌وگوهای زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان و طالبان نیز بحث خروج نیروهای خارجی به ویژۀ امریکایی، یکی از پیش‌شرط‌های اصلی این گروه بوده است.
قابل ذکر است که در حال حاضر حدود ۱۴ هزار سرباز امریکایی در افغانستان حضور دارند و جنگ واشنگتن در افغانستان سالانه ۴۵ میلیارد دالر درسال هزینه بر می‌دارد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.