زباله‌ها در مراکز صحی شهر کابل تحت مدیریت قرار می‌گیرد

- ۲۲ ثور ۱۳۹۸

mandegarمقام‌های وزارت صحت عامه با مسوولان مراکز صحی، نشستی را به منظور چگونگی مدیریت زباله‌ها در مراکز صحی به ویژه کلینیک‌ها و عملیات‌خانه‌های شفاخانه‌های شهر کابل برگزار کرده‌اند.
بهبود در مدیریت زباله‌ی کلینیک‌ها و وضعیت عملیات‌خانه‌ها در شفاخانه‌های شهر کابل، هدف اصلی این نشست بوده است.
داکتر فدامحمد پیکان معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه، بررسی چگونگی انتقال زباله‌ها از شفاخانه‌ها، جمع‌آوری زباله‌های کلینیک، وقایه از انتقال انتان، شریک کردن رهنمود مدیریت زباله‌های کلینیک‌ها و گزارش از وضعیت عملیات‌خانه‌ها در شفاخانه‌های کابل را مورد بحث قرار داده است.
آقای پیکان گفته که مسوولان شفاخانه‌های کابل در بشخ جمع‌آوری، هدر نمودن و انتقال زباله کلینیک‌ها به جای تعین شده توسط افراد مسلکی و با تجربه اقدام جدی کرده و هم‌چنان در بهبود وضعیت عملیات‌خانه‌ها در شفاخانه‌های کابل نیز توجه نمایند.
روند جمع‌آوری زباله کلینیک‌ها از شفاخانه‌های شهر کابل، توسط شرکت «گلبدین حکیمی» و شهرداری کابل می‌گیرد و بعد از هدرسازی، به ساحه گزک دوم توسط شهرداری کابل دفن می‌گردد.
براساس یک خبر دیگر، وزارت صحت عامه می‌گوید غفلت وظیفه‌یی چهار تن از کارمندان شفاخانه وزیر محمداکبر خان که اخیراً ویدیوی آن در رسانه‌های اجتماعی به نشر رسید، مورد بررسی جدی قرار گرفته است.
در ویدیوی منتشر شده نشان داده شده است که این چهار تن در عرصه کاری‌شان غفلت نموده و در برابر بیماران بی‌اعتنایی می‌کنند.
داکتر فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه، در حکمی‌ در پیوند به غفلت وظیفه‌یی این چهار تن گفته است: آن‌عده کارمندان شامل پیشنهاد که در وظیفه غفلت نموده‌اند و قبلاً مراحل تادیبی(توصیه،‌ اخطار و کسر معاش)‌ را گرفته باشند مطابق قانون خدمات ملکی فسخ قرار گردند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.