مسوولان در فرماندهی پولیس کابل: جرم‌های جنایی کاهش یافته است

گزارشگر:ناجیه نوری - ۲۸ جوزا ۱۳۹۸

مسوولان در فرماندهی پولیس کابل می‌گویند که جرم‌های جنایی در ماه جوزا نسبت به ماه‌های پیش کاهش قابل ملاحظه یافته است.
فردوس فرامرز سخنگوی فرماندهی پولیس کابل در گفت‌وگو با روزنامۀ ماندگار می‌گوید: «گراف جرایم در ماه‌های حمل، ثور و جوزا متفاوت بوده است».
mandegarاو تأکید کرد، در ماه حمل گراف جرایم بلند بود، اما بعداً به تدریج این گراف پایین آمد و در ماه جوزا جرایم تا حد زیادی کاهش یافته است.
او افزود، پولیس کابل تنها در بخش جرم‌های جنایی از آغاز ماه جوزا تاکنون ۱۰۵متهم را دستگیر کرده و در بخش فروش مواد مخدر ۹۸ نفر را بازداشت کرده است که در میان دستگیر شده‌گان قاچاق‌بران مواد مخدر نیز وجود دارد و این ارقام نسبت به ماه‌های گذشته کاهش را نشان می‌دهد.
به گفتۀ سخنگوی فرماندهی پولیس کابل، روزانه به طور اوسط حدود هشت تا ده نفر از مجرمین دستگیر و به پنچه قانون سپرده می‌شود.
وی همچنان گفت، گزمه‌های شبانه پولیس در هم‌آهنگی با امنیت ملی دست‌آوردهای خوبی داند و عملیات از طرف شب جریان دارد که به‌خاطر مسایل امنیتی ارقام آن را ارایه کرده نمی‌توانم.
وی افزود، پولیس در کنار این‌ که مجرمان را دستگیر می‌کند، کسانی‌ که می‌خواستند دست به جرایم جنایی بزنند را نیز شناسایی و دستگیر کردند، یعنی پولیس بسیار اوقات پیش از وقوع جرم اقدام می‌کند.
آقای فرامرز در خصوص این‌ که پولیس کابل در بسیاری از موارد با مجرمین همکار است گفت، ایکاش شهروندانی که چنین ادعای دارند، این ادعا را ثابت کنند و همکاری کنند تا این فرصت برای ما فراهم شود که این گونه افراد را شناسایی کرده و جلو افزایش جرایم را بگیریم.
او در مورد شناسایی شبکه‌های جنایی گفت، بخش بزرگی از شبکه‌های جنایی که در بخش‌های قتل، دزدی و فروش مواد مخدر در نقاط مختلف شهر کابل فعالیت داشتند، دستگیر و به پنجه قانون سپرده شدند.
وی خاطر نشان کرد، مبارزۀ جدی پولیس در برابر شبکه‌های جرایم سازمان‌یافته جریان دارد و چند شبکۀ بزرگی که جرایم سازمان یافته را انجام می‌دادند مانند «عنایت قُچی» و «نبی کوهبندی» را شناسایی کرده و مبارزه با شبکه‌های جنایی جریان دارد.
او از شهروندان کابل می‌خواهد که پولیس را در شناسایی مجرمین همکاری کنند، زیرا به گفتۀ او بدون همکاری شهروندان دستگیری مجرمین ممکن نیست.
این درحالی‌ست که گراف جرم‌های جنایی نسبت به سال‌های گذشته در شهر کابل به شدت افزایش یافته است و هر روز شهروندان کابل شاهد چندین قتل، دزدی، اختطاف و انواع جرایم دیگر هستند.
شهروندان کابل از عملکرد ضعیف پولیس و نیروهای امنیتی به شدت انتقاد دارند و می‌گویند که در بسیاری از موارد قتل‌، دزدی و اختطاف‌ها نیروهای امنیتی با شبکه‌های جنایی و مجرمین همکاری دارند و این مساله سبب شده تا دزدان و اختطاف‌چیان جرأت پیدا کرده و با خیال راحت کارشان را انجام دهند، موردی که از سوی فرماندهی پولیس کابل شدت رد شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.