گروهی از سیاسیون افغانستان به پاکستان رفتند

- ۳۱ جوزا ۱۳۹۸

ماندگار: شماری از سیاست گران افغانستان برای اشتراک در نشستی که از بهر صلح افغانستان در پاکستان برگزار می‌شود، به آن کشور رفته اند. .
رسانه‌های پاکستان نیز از سفر گروهی از سیاست‌گران افغانستان به این کشور خبر داده‌اند. به نوشتۀ رسانه‌های پاکستانی شماری از این سیاست‌گران دیروز جمعه، ۳۱ جوزا به این کشور رسیده‌اند.
mandegar1هیاتی از تیم وفاق ملی به رهبری احمد ولی مسعود نامزد انتخابات ریاست جمهوری، عطامحمد نور، رییس اجرایی جمعیت اسلامی افغانستان، محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرایی به نمانیده گی از تیم انتخاباتی صلح و اعتدال، لطیف پدرام، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری، گلبدین حکمتیار نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری و حامد گیلانی، رییس حزب معاذ ملی از کسانی استند که به پاکستان رفته‌اند.
روزنامۀ دیلی تایمز پاکستان گزارش داده‌است که در حدود ۳۰ تن از چهره‌های سیاسی افغانستان برای یک گفتمان دربارۀ صلح افغانستان در «مرکز پژوهش صلح لاهور» در مری پاکستان دعوت شده‌اند.
به گفتۀ منابع، از گروه طالبان نیز برای شرکت در این نشست دعوت شده‌است و قرار است شماری از اعضای این گروه به اسلام‌آباد بروند. اما سخنگوی طالبان گفته است که از آنان در این نشست دعوت نشده است.
این در حالی است که قرار است محمداشرف غنی، رییس حکومت وحدت ملی نیز به تاریخ ۶ سرطان نزدیک به اسلام‌آباد سفری داشته باشد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.