احمد مسعود: طالبان به هیچ تعهد خود به غیرقرارداد خود با آمریکا عمل نکرده‌اند.





هشدار دبیرکل ناتو: اروپا و امریکا کمک‌های‌شان را به افغانستان قطع نکنند

- ۱۴ دلو ۱۳۹۱

دبیرکل ناتو از ایالات متحدۀ امریکا و کشورهای اروپایی خواسته است تا پس از خروج نیروهای جنگی در ختم سال ۲۰۱۴ از افغانستان، کمک‌های شان را به این کشور قطع نکنند.
به گزارش خبرگزاری دی‌پی‌آی آلمان، راسموسن در بیانیه‌یی در کنفرانس سالانۀ امنیتی در شهر مونشن آلمان گفت: «ما باید پیشرفت‌هایی را که در جریان عملیات‌‎ها در افغانستان به دست آوردیم، حفظ کنیم.»
او همچنان در این بیانیه‌اش گفت: «با وجود مشکلات اقتصادی، قطع کمک‌ها یک گزینۀ درست نیست، زیرا چالش‌های امنیتی منتظر نمی‌‍ماند تا ما مشکلات مالی خود را حل کنیم.»
دبیرکل ناتو هشدار داد، در شرایطی که ایالات متحده امریکا و اتحادیه اروپا با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند، قطع بیشتر کمک‌ها منتج به نا امنی بزرگ‌تر در آینده خواهد شد، قیمتی که ما از عهده آن بر آمده نمی‌توانیم و تحمل پرداخت آن را نخواهیم داشت.
او افزود: ما این را بعد از جنگ سرد زمانی‌که ما آماده‌گی کامل برای دادن جواب به بحران نداشتیم دیدیم.
راسموسن در کنفرانس سالانه امنیتی راجع به مسایل داغ، از کشور مالی گرفته تا سوریه و اختلافات وسیع‌تر در شرق میانه صحبت کرد و گفت، ما باید از مصروفیت‌های عملیاتی به آماده‌گی عملیات، از کمپاین به احتمال وقوع بحران و کشمکش‌ها، از مستقر ساختن ناتو به آماده‌گی ناتو تغییر جهت کنیم.
راسموسن گفت: در شرایطی که برای خروج نیروهای جنگی ناتو از افغانستان آماده‌گی گرفته می‌شود، پایان بزرگ‌ترین عملیات ناتو برای ما یک فرصت بزرگ نیز مهیا می‌دارد. یک فرصتی که قابلیت‌های خود را تقویت و استحکام ببخشیم و آن را با واقعیت‌های جدید جیوپولیتیک عیار بسازیم و اولویت‌ها و تعهدات خود را دوباره توازن ببخشیم.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.