پاکستـانی‌هـا و ازبیکستـانی‌ها به طالبـان آمـوزش نظـامی می‌دهنـد

- ۱۸ سرطان ۱۳۹۸

mandegarبرخی منابع، به شرط فاش نشدن نام خود می‌گویند که پاکستانی‌ها و ازبیکستانی‌ها در سرپل به طالبان آموزش نظامی می‌دهند.
گفته شده بیش از ۱۴ پایگاه تروریستی در این ولایت فعالیت دارند. به گفتۀ این منابع، گروه‌های تروریستی در این ولایت روز به روز در حال افزایش هستند اما مسوولان امنیتی برای از بین بردن این گروه‌ها ناتوان بوده و اقدامی انجام نمی‌دهند.
شماری از ساکنان این ولایت نیز از گسترش این گروه‌های تروریستی، ابراز نگرانی کرده و خواستار بهبود اوضاع امنیتی این استان هستند.
ساکنان سرپل همچنین از آیندۀ کودکان‌شان در این ولایت ناامن نگران هستند.
رییس شورای ولایتی سرپل نیز با تأیید این خبر می‌گوید: فعالیت تروریست‌ها در این ولایت رشد فوق‌العاده‌یی داشته و بیش از ۸۰ درصد فرمانداری «سوزمه قلعه»، ۱۳۸ روستا در فرمانداری «صیاد» و ۸۰ درصد در فرمانداری «سنچارک» و بخشی از مرکز این ولایت تحت کنترل طالبان است.
به گزارش آریانا نیوز، والی سرپل نیز با تأیید وضعیت بد امنیتی سرپل تأکید کرد: ۳ پایگاه آموزش فعالیت‌های تروریستی در استان فعال هستند که به‌زودی هدف حملات هوایی نیروهای امنیتی کشور قرار می‌گیرند.
گفتنی است چندی پیش برخی از مقامات محلی سرپل مدعی شدند که طالبان در بیش از ده مرکز در این ولایت به کودکان حملات انتحاری و افراط‌گرایی را آموزش می دهند.
ذبیح‌الله امانی، سخنگوی والی سرپل نیز گفته بود که طالبان کودکان را برای آموزش حملات انتحاری به پاکستان قاچاق می‌کنند.
در همین زمینه نیروهای طالبان استفاده از کودکان در بین نیروهای خود را رد کرد، اما درباره پایگاه‌هایش در سرپل اطلاعاتی ارایه نکرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.