امنیت ملی: حمـله بر شهر کنـدهار در پاکستان طـرح‌ریزی و مـدیریت شده است

- ۲۸ سرطان ۱۳۹۸

یک روز پس از حملۀ گروه از مهاجمان بر فرماندهی پولیس کندهار، ریاست عمومی امنیتی ملی اعلام کرده است که سندهای قوی در دست دارد که نشان می‌دهد، این حملۀ «تروریستی» در پاکستان طرح‌ریزی‌ و از آن‌جا مدیریت می‌شد.
در نتیجۀ این حمله ۱۲ تن کشته و ۹۰ تن دیگر زخمی شدند. طالبان مسوولیت این حمله پذیرفتند.
ریاست عمومی امنیت ملی اعلام کرده که «حملۀ تروریستی» در حوزۀ پنجم شهر کندهار «توسط تروریستان مربوط به یک مرکز تروریستی در منطقۀ چمن پاکستان راه‌اندازی‌شده است.»
این ریاست گفته است که در جریان این حمله، ترورستان به گونۀ منظم توسط شخصی به نام ملاآغا، از پاکستان سوق، اداره و رهبری می‌شدند.
ریاست عمومی امنیت ملی افزوده که جریان مکالمات میان «تروریستان عامل حملۀ کندهار و آمران‌شان در پاکستان» یک سند انکارناپذیر در بارۀ حضور، فعالیت و رهبری حمله‌های هراس‌افگنی در افغانستان از آن سوی مرز در پاکستان است.
این ریاست یادآور شده است که این گونه اعمال تلاش‌های جاری صلح را با خطر روبه‌رو می‌سازد و نیت «تروریستان را به حیث یک گروه اجیر بیشتر آشکارا می‌سازد.»
ریاست عمومی امنیت ملی گفته است که یک بار دیگر ثابت شد که طالبان به منظور منافع دیگران می‌جنگند و فعالیت‌های‌شان از بیرون کشور رهبری می‌شود. این ریاست افزوده که کارهای بیشتر در این زمینه جریان دارد و به‌زودی جزئیات یافته‌هایش را همگانی خواهد ساخت.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.