حیوانات ولگرد عقیم می‌شوند

- ۱۶ سرطان ۱۳۹۸

وزارت زراعت آبیاری و مال‌داری اعلام کرده است که دور دوم عقیم‌سازی حیوانات ولگرد، به هدف کاهش جمعیت آن‌ها در کابل آغاز شده است.
این وزارت دیروز با نشر یک خبرنامه گفته است، این پروسه به همکاری وزارت زراعت، شهرداری کابل، موسسه Mayhew و دانشکدۀ وترنری دانشگاه کابل راه اندازی شده است.
mandegarوزارت زراعت هدف این برنامه را بهبود وضعیت زندهگی شهری و از بین بردن سگ‌های ولگرد که سبب مشکلات در شهر و کوچه‌ها شده‌، دانسته است.
مختار محسنی، رییس صحت حیوانی وزارت زراعت، آبیاری و مال‌داری در مراسم افتتاح این برنامه گفت: «عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد یکی از برنامه‌هایی است که در اولویت پلان‌ها وزارت زراعت، آبیاری و مال‌داری قرار دارد. ما تنها به جمع‌آوری این سگ‌ها تکافو نکردیم، چون نسل آن‌ها روز به روز در حال افزایش است، بناءً برای کاهش آن نه تنها جمع‌آوری، بلکه واکسیناسیون راه حل بهتر است».
در همین حال، شماری از شهروندان کابل جمع‌آوری و عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد را یک اقدام نیک پنداشته و خواهان گسترش این برنامه در سطح شهر کابل و ولایت‌ها هستند.
گفتنی است که دور دور اول جمع‌آوری و واکسیناسیون سگ‌های ولگرد در سال ۲۰۱۷ در کابل آغاز شده بود که از آن زمان تا کنون به گفته مسوولین، ۱۴ هزار سگ واکسین شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.