یگانه پایتخت تاریک جهان

گزارشگر:شنبه 24 دلو 1394 - ۲۳ دلو ۱۳۹۴

از تخریب پایه‌های برق وارداتی در ولایت بغلان بیش از دوهفته می‌گذرد، اما حکومت نتوانسته تا هنوز این مشکل را بر طرف سازد.
شبکۀ نهادهای مدنی و فعالان سیاسی می‌گویند، نبود برق باشنده‌های شهر کابل را با مشکلات جدی مواجه ساخته و از حکومت می‌خواهند تا هر چه زودتر برای حل آن توجه کند.
mandegar-3اعضای این شبکه دیروز در نشستی زیر نام “کابل پایتخت تاریک جهان” گفتند: اگر به مشکل بی‌برقی در شهر کابل توجه جدی صورت نگیرد، دست به تظاهرات خواهند زد.
فایض عظیمی یک عضو شبکه نهادهای مدنی و فعالان سیاسی گفت:
“اگر رهبران حکومت وحدت ملی به وصل زود هنگام برق وارداتی به کابل و تغییر وضعیت در بغلان توجه جدی نکنند، ما هشدار می‌دهیم که اگر تا روز دوشنبه اقدامات عملی را نبینیم، حرکت‌های مدنی را در سرک های کابل راه اندازی کرده و به طرف داکتر عبدالله و داکتر اشرف غنی خواهیم رفت.”
آقای عظیمی گفت، نبود برق در کابل سبب افزایش سرقت‌های شبانه در این شهر شده و این مسأله امنیت را با چالش مواجه ساخته است.
بیش از دو هفته قبل پایه‌های برق وارداتی ازبکستان در منطقه دند شهاب‌الدین ساحه دند غوری ولایت بغلان از سوی افراد مسلح تخریب گردید.
در این حال برشنا شرکت باز هم تأکید می‌کند که در صورت تأمین امنیت در منطقه، پایه‌های تخریب شده برق در نُه ساعت ترمیم خواهند شد.
وحیدالله توحیدی سخنگوی این شرکت گفت: ما با نیروهای امنیتی ارتباط گرفته‌ایم و کوشش کرده‌ایم تا ساحه امن تر گردد تا بتوانیم برق کابل را به شکل نورمال بسازیم، اگر زمینه مساعد گردد در کمتر از نُه ساعت برق کابل به شکل نورمال دوباره جریان پیدا خواهد کرد.
از سویی هم، وزارت دفاع افغانستان می‌گوید، عملیات آغاز شده در ولایت بغلان به آخرین مرحله رسیده و به زودی به انجنیران اجازه ورود به ساحه به هدف ترمیم پایه های برق داده خواهد شد.
دولت وزیری سخنگوی این وزارت گفت، به زودی مشکلات در این ساحه رفع می‌گردد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.