استولتنبرگ: ناتو همزمان با امریکا از افغانستان خارج می‌شود

- ۲۹ سرطان ۱۳۹۸

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو ضمن سخنرانی در کنفرانس سالانه امنیتی در ایالت کلرادوی امریکا که از سوی انستیتوی آسپن برگزار شد، گفته که امریکا و متحدان این کشور صرفا برای خروج نظامیان خارجی از افغانستان با طالبان وارد مذاکره نشدند.
او گفته است که ما به طور دائم با «زلمی خلیل‌زاد» نمایندۀ امریکا در صلح افغانستان در حال مشورت هستیم و من شخصاً بارها با وی در این مورد رای‌زنی کردم.
mandegarاستولتنبرگ تاکید کرد: با حضور و حمایت همه اعضای خود به افغانستان رفتیم و در مورد آینده حضور و خروج در این کشور نیز به صورت هماهنگ تصمیم خواهیم گرفت.
دبیر کل ناتو یادآور شد: که بیشتر از زمانی که نیاز باشد در افغانستان حضور نخواهیم داشت و در حال حاضر حضور ما در این کشور برای مشاوره و آموزش نظامیان افغانستان است.
استولتنبرگ ادامه داد: ما به دنبال یک توافق صلح در افغانستان هستیم و به دنبال یک معامله خروج از این کشور نخواهیم بود، و این به معنای این است که توافق صلح باعث افزایش امنیت افغان ها و همچنین عدم تبدیل این کشور به مکانی برای تروریسم است.
دبیرکل ناتو با بیان اینکه ما سال‌ها در افغانستان سرمایه‌گذاری کردیم، اضافه کرد: این به خود شهروندان افغانستان بستگی دارد که دستاوردهای که در این سال‌ها در آنجا حاصل شد را در یک گفت‌وگوی بین‌الافغانی حفظ کنند.
وی در خاتمه یادآور شد: توافق صلح بر حضور ناتو در افغانستان تأثیرگذار خواهد بود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.