تظاهرکننده‌گان: عاملان قتل شکیلا مجازات شوند

- ۰۵ سنبله ۱۳۹۱

فعالان جامعه مدنی در اعتراض به عدم پیگیری دوسیه قتل یک دختر نوجوان در ولایت بامیان، تظاهرات کردند. تظاهرکننده‌گان از کمیسیون حقوق بشر، پارلمان، دادستانی کل و وزارت عدلیه خواستند عاملان این قتل را به پنجه قانون بسپارند.
این تظاهرات صبح روز سه شنبه از رو به روی دانشگاه کابل آغاز شد و تظاهر کننده‌گان با تجمع در برابر دفتر کمیسیون مستقل حقوق بشر و ساختمان پارلمان افغانستان خواستار تطبیق عدالت شدند.
شکیلا، دختری ۱۶ ساله‌یی که ساکن ولایت بامیان بود، حدود شش ماه پیش در خانه سید واحدی بهشتی عضو شورای ولایتی بامیان به قتل رسید. آقای بهشتی گفته است که شکیلا خودکشی کرده اما خانواده شکیلا آقای بهشتی را به این قتل متهم کرده است.
تظاهرکننده‌گان شعارهای «خودکشی شکیلا، دروغی است برملا» و همچنین «وزارت عدلیه، عدالت عدالت»، «سکوت سزای شکیلا نیست» و «فساد بستر گرم محاکم» را سر می‌دادند.
خواهرم را کشته اند
محمد علم، برادر شکیلا که در این تظاهرات شرکت داشت، گفت مداخلات پارلمان و افراد با نفوذ سبب شده تا دوسیه خواهرش بررسی نشود: «قاتل مشخص آقای واحدی بهشتی عضو شورای ولایتی بامیان است که به واسطه او خواهرم به قتل رسیده و امروز می‌خواهد این قضیه را پنهان کند. قاتل می‌خواهد شناخته نشود و سارنوال بامیان از نفوذ ایشان استفاده می‌کند.»
او از نهادهای حکومتی خواست تا در برابر قتل خواهرش سکوت نکنند: «من از خون خواهرم به هیچ عنوان تیر شدنی نیستم. چرا یک دختر مظلومانه به شهادت برسد و هیچ کس نخواهد که دوسیه اش تعقیب شود. من جدا از ارگان های دولتی از لوی سارنوال و از حامد کرزی می‌خواهم که این دوسیه را پنهان نکنند».
تظاهرکنندگان با سردادن شعارهایی خواستار برکناری سید یحیا احمدیار دادستان کل ولایت بامیان شدند.
یاسین صمیم، یکی دیگر از تظاهرکننده‌گان گفت تحقیقات طب عدلی نشان داده است که شکیلا خود کشی نکرده بلکه به قتل رسیده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.