شورای عالی صلح: امریکا باید بر پاکستان فشار بیاورد

- ۳۱ سرطان ۱۳۹۸

مسوولان شورای عالی صلح و شماری از آگاهان، هم‌زمان با سفر نخست وزیر پاکستان به امریکا می‌گویند، امریکا باید فشارهایش بر عمران‌خان، نخست وزیر پاکستان را بیش‌تر کند تا او در روند صلح افغانستان صادقانه تلاش کند.
عمران‌خان، نخست وزیر پاکستان روز شنبه برای یک دیدار سه‌روزه به امریکا رفت. او در این سفر مورد استقبال رسمی قرار نگرفته و هیچ مقام امریکایی به پیشوازش نرفته است.
اسدالله زایری، معاون سخنگوی شورای‌ عالی صلح به سلام‌وطندار می‌گوید، امیدوار است رییس‌جمهور امریکا در این سفر بر مقام‌های پاکستانی فشار وارد کند تا آنان در مورد صلح افغانستان گام‌های عملی بردارند.
به گفتۀ او، امریکا باید پاکستان را قناعت دهد که بازی دوگانۀ این کشور برای افغانستان و کشورهای منطقه خطرناک است.
انتظار خادم، آگاه مسایل بین‌المللی می‌گوید، خواست امریکا پایان بخشیدن به جنگ در افغانستان است و رئیس جمهور ترامپ نیز از نخست وزیر پاکستان خواهان سرکوب تروریستان خواهد شد.
او می‌گوید، در برابر این خواست امریکا جانب پاکستان خواهان کمک‌های اقتصادی خواهد شد تا به بانک جهانی اجازه دهد که به این کشور وام بدهد. خواست دیگر پاکستان از امریکا این است که ایالات‌متحده در ثبات سیاسی پاکستان نقش بازی کند، در مورد مسئلۀ کشمیر از هند طرف‌داری نکرده و حکومت آیندۀ افغانستان برضد پاکستان نباشد.
با این حال، محب‌الله شریف، آگاه سیاسی می‌گوید، سفر عمران‌خان به امریکا در روند صلح افغانستان مفید تمام می‌شود.
به گفتۀ او، پاکستان پیش از سفر عمران‌خان به امریکا، به این کشور اطمینان داده است که در پیوند به صلح افغانستان اقدامات جدی انجام خواهد داد.
این اظهارات در حالی بیان می‌شود که یک منبع امریکایی به شرط افشانشدن نامش به خبرگزاری رویترز گفته است، هدف از سفر عمران‌خان به آمریکا این است که مسولان امریکایی بر پاکستان فشار وارد کنند تا این کشور در روند صلح افغانستان همکاری کرده و تروریستان را در خاک خود سرکوب کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.