وضـع تحریم اقتـصادی طالبـان بـر باشنـده‌گان جـوزجان

- ۰۴ اسد ۱۳۹۸

mandegarمسوولان محلی ولسوالی‌های قرقین و مردیان جوزجان از گسترش فعالیت طالبان در این مناطق ابراز نگرانی می‌کنند و می‌گویند که وضعیت در این دو ولسوالی به وخامت کشیده شده و نیاز به توجه جدی حکومت مرکزی دارد.
شکورالله جاهد، ولسوال قرقین جوزجان به سلام‌وطندار گفته است که طالبان راه‌های منتهی به این ولسوالی را بسته‌اند و بر مردم تحریم‌های اقتصادی وضع کرده‌اند.
به گفتۀ ولسوال قرقین، در پی درگیری‌های هفتۀ اخیر در این ولسوالی، یک هزار خانواده نیز به بخش‌هایی از ولسوالی‌های آقچه و منگجیک جوزجان و ولایت بلخ آواره شده‌اند و در وضعیت بد زنده‌گی می‌کنند.
مولوی شمس‌الدین، ولسوال مردیان جوزجان نیز می‌گوید که طالبان بر این ولسوالی نیز تحریم اقتصادی وضع کرده‌اند و مردم اجازۀ گشت‌وگذار و جمع‌آوری حاصلات کشاورزی‌شان را ندارند.
شماری از باشنده‌گان ولسوالی‌های قرقین و مردیان نیز که به تازه‌گی از این ولسوالی‌ها آواره شده‌اند می‌گویند، مردم این ولسوالی‌ها در وضعیت بد اقتصادی به سر می‌برند.
عبدالواحد وجدان، فرمانده پولیس جوزجان با تأیید گفته‌های مسوولان ولسوالی‌های قرقین و مردیان، از آغاز عملیات نظامی گسترده برای سرکوب طالبان در آیندۀ نزدیک سخن می‌زند.
اما ذبیح الله مجاهد، سخنگویان گروه طالبان وضع تحریم اقتصادی بر ولسوالی‌های جوزجان را رد می‌کند و می‌گوید که حکومت برای شکست خط محاصرۀ خود در ولسوالی قرقین این ادعا را مطرح کرده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.